י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"שלא יצטרך לבטל תורה"

כשלינדנשטראוס ז"ל רחש כבוד לרב בביהמ"ש

סיפור מיוחד על השופט בדימוס, מיכה לינדנשטראוס ז"ל, שנפטר היום לבית עולמו • הרב מיבנאל קיבל קנס בחיפה על רכבו השופט ז"ל התפעל מימנו וביטל 

כשלינדנשטראוס ז"ל רחש כבוד לרב בביהמ"ש
לינדנשטראוס והרב פרנקל צילום: מרים אלסטר -פלאש 90 ויהודה פרקוביץ

היה זה בתחילת שנת 1972 למניינם, ובחיפה האדומה של אבא חושי גרו אדמו"ר רבי מרדכי פרנקל זצ"ל מבוטושאן ורעייתו, הרבנית הצדקנית מרים יהודית ע"ה בתו של הצדיק רבי יעקב מוסקוביץ זצ"ל משאץ, שעלו לא מכבר מרומניה לארץ הקודש, לאחר שעברו את תלאות השואה ולאחר מכן סבלו מזרועות ידי הרומנים.

הרבנית מרים יהודית ע"ה, שהיתה ידועה לאישה מורמת מעם ומפורסמת בצדקותה, סבלה אז מבעיות בריאות חמורות שבאו כתוצאה מחיי הסבל שעברה בשואה ולאחריה תחת שלטון הרומנים.

לאור כל זאת היתה צריכה הרבנית לעבור טיפולים בבית חולים 'רמב"ם' בחיפה.

הרבנית שהיתה במצב של חוסר ניידות, הוצרכה להיעזר בבנה הרה"גה"צ רב ואב"ד יבנאל שהיה אז בחור ישיבה שישב ולמד בהתמדה גדולה.

עקב מצב הבריאותי של הרבנית, נדרש בנה, הרב שליט"א, לעשות רישיון רכב, בכדי שיוכל להסיע את אמו מביתה בכרמל הצרפתי, לבית חולים רמב"ם מספר פעמים בשבוע.

יום אחד, הגיע הרב לבית חולים וסייע בהובלת אמו למחלקה המיועדת וכשחזר לרכב הבחין כי קיבל קנס על חנייה במקום שאסור לחנות עליו.

הרב שמאוד הקפיד לשמור על חוקי התנועה, התפלא מאוד על הקנס היקר, ולא הסכים לשלמו, משום שלטענתו המקום שחנה היה מותר לחניה וביקש לעמוד לדין בבית משפט לתעבורה בחיפה.

השופט בבית המשפט לתעבורה היה אז השופט מיכה לינדנשטראוס ז"ל, שנפטר היום לבית עולמו, כשהגיע מועד הדיון שאל השופט את הרב ביראת כבוד מה יש לו לומר לזכותו.

הרב אמר שהשלט שנמצא בשטח החנייה של הרכב תלה בצורה שלא היה אפשר להבחין בו, ולכן הוא חושב שהוא לא מחויב לשלם הקנס. בנוסף ביקש הרב מהשופט, שיואיל השופט לבוא למקום לראות בעיניו שהצדק עמו.

השופט מיכה לינדנשטראוס התפעל מדבריו של הרב, והודיע שהוא יחד עם צוותו יגיעו למקום בתאריך שהרב יבחר, משום שאינו רוצה ח"ו לגרום לביטול תורה.

כמובן שהתאריך שנקבע היה בימי בין הזמנים בין הסדרים, השופט הגיע למקום עם פמלייתו ואכן נתן פסק לביטול הקנס.

לשופטים של פעם היה כבוד לבחור שלמד תורה שח"ו לא יצטרך לבטל תורה.

יהי זכרו ברוך. 

מיכה לינדנשטראוס יבנאל בוטושאן הרב סיני מאיר פרנקל קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד