י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"העסק לא רציני"

מחלוקת ב'כחול לבן': לא מסכימים על המינוי

כשלושה שבועות חלפו מאז הבחירות ולמפלגת 'כחול לבן' - זו שהתיימרה להחליף את השלטון ולהנהיג את המדינה, אין עדיין דובר רשמי • שלושת ראשי הסיעות אינם מסכימים כי אחד הדוברים שלהם ימונה לתפקיד • "כל העניין הזה של ארבעה ראשים פשוט נראה מגוחך", אומר אחד מהבכירים במפלגה ל'ישראל היום'

מחלוקת ב'כחול לבן': לא מסכימים על המינוי
יעלון, לפיד וגנץ צילום: פלאש 90

מפלגת 'כחול לבן' שהוקמה תוך כמה שעות ורצה בבחירות במשך שלושה חודשים בלבד כאלטרנטיבה לשלטון וזכתה להישג מרשים בבחירות של 35 מנדטים, לא מצליחה להסכים על מינוי פשוט. דובר אחד ויחיד לסיעה.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', אף אחד משלוש הסיעות המרכיבות את 'כחול לבן'; חוסן לישראל של בני גנץ, יש עתיד של יאיר לפיד ותל"ם של בוגי יעלון, לא מסכימה על מינוי ראש מערך התקשורת וההסברה של מפלגת 'כחול לבן', כאשר איש אינו חפץ בשל רעהו.

שלושה גורמים בכירים ברשימת 'כחול לבן' העזו לפתוח את הפה, אך בעילום שמם. אחד מהם מספר, "עברו 3 שבועות מאז שנכנסנו לכנסת ועדיין אין לנו דובר, כי פשוט מורחים את הזמן. התפקיד המרכזי החשוב של דובר לרשימה עוד בדילמות בין הצדדים, שהם למעשה צד אחד".

הוא זועם על ההתנהלות ומוסיף, "זה ברור שיש פה יותר מדי ראשים ופוליטיקה פנימית, כך שאף אחד לא מעוניין לקדם את האנשים של השני לתפקיד שכולם מושפעים ממנו. אז נוצר מצב שבו מרוב רמטכ"לים ואיחוד מפלגות, מחפשים מישהו שיתאים לכולם, ובינתיים העסק לא רציני".

אחר הוסיף ואמר ל'ישראל היום', "כל העניין הזה של ארבעה ראשים פשוט נראה מגוחך. צריך דובר אחד חזק, שיקבע את המבנה הארגוני־תקשורתי של סיעה עם 35 ח"כים, שזו פרוצדורה אדירה".

גורם שלישי הודה כי "במערכת הבחירות לא היה לנו ממש דובר, כי מי שניהלו את העניינים היו משרדי יחסי ציבור ויועצים אסטרטגיים, אז נוצר בלגאן רציני".

שתי האופציות שמונחות על השולחן, מינוי דובר חיצוני שיהיה מוסכם על כולם או להרכיב מעין פורום של שלושת דוברי הסיעות, כך מדווח בעיתון. בכל מקרה מי שאמון על הנושא הוא מי שנבחר לתפקיד יו"ר הסיעה בכנסת ח"כ אבי ניסנקורן.

כתבת 'ישראל היום' דניאל רוט-אבנרי שמדווחת על כך, פנתה לשלושת הדוברים כדי לדעת את זהותו של דובר הסיעה, אל אלה העבירו אותה מהאחד לשני. מי שכן מסר תגובה כלשהי, הוא יו"ר הסיעה הטרי ניסנקורן שאמר כי "רוב התפקידים כבר אוישו, ובימים הקרובים תושלם מלאכה זו. כחול לבן עובדת כמקשה אחת. חבל לחפש סדקים שלא קיימים".

מפלגת כחול לבן דובר יאיר לפיד בני גנץ בוגי יעלון אבי ניסנקורן ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד