י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נחשף

שיחות המו"מ: נתניהו הציע לדרעי את משרד האוצר - אך סורב

במהלך השבוע החולף הוצע לדרעי על ידי ראש הממשלה להחזיק בתיק האוצר היוקרתי, אך הראשון דחה את ההצעה • ההערכות: נתניהו ביקש למנוע מצב שבו דרעי יטען כי במסגרת המו"מ הקואליציוני לא מציעים לו תיקים בכירים • הסתיימה הפגישה הראשונה בין הליכוד לאיחוד הימין

שיחות המו"מ: נתניהו הציע לדרעי את משרד האוצר - אך סורב
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בצל שיחות המו"מ בין הליכוד לש"ס מתפרסם היום ב'ידיעות אחרונות' כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי קיבל לידיו הצעה מראש הממשלה נתניהו לאחד התיקים הנחשקים והבכירים אך דחה זאת.

על פי הדיווח, השבוע נודע לשר משה כחלון כבדרך אגב, שנתניהו הציע לדרעי את תיק האוצר אך דרעי סירב. "למה לו בלבול המוח הזה? הוא רוצה להגיע להישגים למגזר שלו, בשביל מה הוא צריך את כל מדינת ישראל על הראש שלו?", מסבירה סימה קדמון שחשפה את ההצעה.

קדמון מציינת עוד, "ניתן לשער שנתניהו לא התכוון לתת ודרעי לא התכוון לקחת. הוא הציע את התיק לדרעי כי ידע שהוא יסרב. בכך הוא הרוויח פעמיים: גם תיק האוצר נשאר פנוי, וגם דרעי לא יוכל לטעון שלא מציעים לו תיקים בכירים".

"השאלה היא מה זה עשה לכחלון", תוהה קדמון. "אולי לא זו הסיבה שהוא הודיע השבוע שהוא לא מתכוון להצטרף לליכוד, אבל בטוח שההצעה לדרעי לא חיממה את ליבו. בפרט כשנתניהו יודע שללא תיק האוצר הוא לא מצטרף לקואליציה".

כך או כך, נראה בשלב זה כי הצדדים השונים במשא ומתן להרכבת הקואליציה לא ממהרים לתפור חליפות וההצעות כמו גם הדרישות רק הולכות ומתגברות, מכל כיוון. 

בשעה האחרונה הסתיימה פגישת הליכוד ואיחוד מפלגות הימין. "הפגישה התקיימה באווירה טובה ונסובה סביב קווי היסוד והדרישות של שני הצדדים", כך נמסר.

צוותי המשא ומתן ייפגשו שוב בתחילת השבוע הבא.

משרד האוצר אריה דרעי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד