ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"ניצול ציני של תושבי הדרום"

בשיא ההסלמה: גנץ וחבריו תקפו את נתניהו

בשיא ההסלמה: חברי האופוזיציה תקפו את ראש הממשלה • גנץ: "חוסר רציפות אסטרטגית" • לפיד: "ממשלת נתניהו החמישית לא תדע לטפל"

בשיא ההסלמה: גנץ וחבריו תקפו את נתניהו
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: Dudi Modan/Noam Revkin Fenton, Flash90

בעוד צה"ל פעל היום במשך שעות ברצועת עזה וחיסל עשרות יעדי טרור - יו"ר האופוזיציה המיועד יחד עם חבריו לאופוזיציה, תקפו את התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו.

יו"ר כחול לבן, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, הגיב להסלמה בדרום ומסר בעיצומה של השבת כי "מזה זמן רב שממשלת ישראל פועלת בחוסר רציפות אסטרטגית, הן בתחום הביטחוני-מבצעי והן בתחום של יצירת מנופים מדיניים וכלכליים".

לדברי גנץ, "כשחוסר המדיניות והרציפות פוגש את ההיענות לסחטנות של חמאס בשנה האחרונה, הנה אנחנו פוגשים בשבת בבוקר מטחים כבדים על ישראל וסבב סחטנות נוסף".

"ממשלת ישראל חייבת לבחור כיוון אסטרטגי החלטי, תקיף ובלתי סחיט", הבהיר גנץ והוסיף, "ממשלת ישראל חייבת להשיב את ההרתעה ורק אז לפעול להסדרה ארוכת טווח - ללא פשרות ביטחוניות וללא סחטנות".

חה"כ יאיר לפיד תקף אף הוא את התנהלות נתניהו וכתב, "‏200 רקטות נורו לעבר ישראל משעות הבוקר. ממשלת נתניהו החמישית לא תדע לטפל בזה. בדיוק מאותה סיבה שממשלת נתניהו הראשונה, השניה, השלישית והרביעית לא ידעה לטפל בזה".

"כי זה מצריך אומץ. אומץ מבצעי להגיב בעוצמה חסרת פשרות ואומץ פוליטי להתחיל לשנות את המצב הפנימי בעזה דרך מנופים כלכליים".

גם חה"כ עפר שלח, מסיעת כחול לבן תקף: "או שלנתניהו אין מדיניות בעזה, או שיש לו - הפקרת תושבי הדרום לטובת חיזוק החמאס, כדי למנוע תהליך מדיני מול הרש״פ. כך או כך, תושבי העוטף הם קורבן של ציניות וחולשה של ראש הממשלה".

מי שיצאה להגנת ראש הממשלה נתניהו היא חברת סיעתו, חברת הכנסת מיכל שיר, שתקפה את חברי כחול לבן וכתבה כי, "הייתי מצפה מראשי כחול לבן, שחזרו לא מזמן מחופשה ממושכת בחו"ל, שינקטו בעת הזאת בגישה ממלכתית ולא ינסו לעשות הון פוליטי ציני על חשבון תושבי הדרום".

לטענתה, "ראש הממשלה נתניהו פועל יומם וליל לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל. אם אין לכם מה לתרום, לפחות אל תפריעו".

בתוך כך, הקבינט הביטחוני צפוי להתכנס מחר לדיון ראשון מזה שישה וחצי שבועות, כאשר בדיון הביטחוני צפויים להשתתף מי שעדיין מכהנים כשרים, נפתלי בנט ואיילת שקד, למרות שלא הושבעו לכנסת מחדש לאחר שמפלגתם, מפלגת הימין החדש, לא עברה את אחוז החסימה.

בני גנץ בנימין נתניהו יאיר לפיד תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד