י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בהיכלי התורה

הלחימה בדרום: מה הורו גדולי ישראל לישיבות

הלימודים בדרום בוטלו וגדולי ישראל נשאלו לגבי עולם הישיבות המתחלים מחר את זמן קיץ • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים מהיכלי התורה 

הלחימה בדרום: מה הורו גדולי ישראל לישיבות
הגר"ח קנייבסקי והגר"ש כהן צילום: שוקי לרר

על רקע השיגורים מרצועת עזה לדרום הארץ ותחילת זמן קיץ בהיכלי הישיבות גדולי ישראל נשאלו האם לפתוח את הזמן כרגיל או שמא יש להמתין עד יעבור זעם. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שר התורה הגר"ח קנייבסקי במענה לשאלת חתנו הגאון רבי שרגא שטיינמן ראש ישיבות 'ארחות תורה' שאל האם יתחילו את הזמן מחר בישיבת 'נר זרח' הנמצאת במושב עוצם בדרום מסניף רשת ישיבות ארחות תורה ענה שר התורה: "לא כדאי, עדיף להמתין".

נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן עודכן מייד בצאת השבת על הלחימה והמתקפה מעזה אל עבר ישובי הדרום. בכל השעות האחרונות זורמות עשרות פניות למעונו של ראש הישיבה פניות מראשי הישיבות בנוגע לתחילת זמן קיץ בהיכלי התורה. ראש הישיבה חכם שלום כהן הורה על אתר: "אנו בשעת צרה, עלינו להרבות בתפילה ובתחנונים ובלימוד תורה להצלחת כלל ישראל וכוחות הביטחון. על בני הישיבות להקפיד ולהזדרז להגיע להיכלי הישיבות כמה שיותר מוקדם בכדי שיוכלו לפתוח את זמן קיץ ביום שני בבוקר בלימוד ועסק התורה.

"לימוד התורה זה מה שיציל אותנו מכל גזירות קשות ורעות וע"כ עלינו מוטלת האחריות לעסוק בתורה לישועת הכלל". אמר חכם שלום.

בישיבת 'שכר שכיר' הנגב בנתיבות דחו את פתיחת הזמן ליום שני לבינתיים עד להודעה חדשה. 

בישיבת 'שערי שמועות' במושב בית חלקיה לעת עתה מתחילים כרגיל ביום ראשון בערב אך עדיין אין הוראה אחרת.  

בישיבת תושיה תפרח במושב הדרומי שם מתחילים את הזמן מוקדם משאר הישיבות כבר החלו בחורים להגיע במוצאי שבת, אך עדיין אין החלטה של ראש הישיבה הגר"א פילץ להמשך הלימודים למרות שבעבר בצוק איתן הלימודים המשיכו כרגיל אך מכיוון ששמע ששר התורה הורה לישיבת 'עוצם' לא להתחיל עדיין אין החלטה. 

בישיבת גרודנא באשדוד עדיין לא קיבלו החלטה וראש הישיבה הגאון רבי משה שמידע הודיע כי עד עתה הזמן יתחיל כרגיל מחר בשעה 16:00 אחר הצהריים ומחר בבוקר תהיה הערכת מצב מחדש. 

בישיבות גור באשדוד בוטלו הלימודים ואברך מחסידות גור שעבר אצל האדמו"ר במוצאי שבת סיפר כי מתגורר בקרית גת ובנו מפחד לחזור, האברך קיבל תשובה להישאר בירושלים שהרי אין לימודים מחר. 

ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד