י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אֶרֶץ אַל תְּכַסִּי דָמוֹ • תיעוד דומע

הלווית הקדוש פנחס מנחם פשווזמן הי"ד

במסע הלוויה קורע לב הובא הלילה (שני) ההרוג באשדוד ר' פנחס מנחם הי"ד למנוחות • ראש הכולל באשדוד ספד לו וסיפר: "רק היום התקשרת ושאלת למה לא מתחיל הזמן. היום אתה מתחיל את הזמן בשמים" • אביו: "בשם כל המשפחה - מבקשים מחילה" • צפו בתיעוד

הלווית הקדוש פנחס מנחם פשווזמן הי"ד
הלווית ר' פנחס מנחם פשוזמן הי"ד צילום: באדיבות המצלם

המוני חסידי גור וקהל רב מכל גווני הקשת הגיעו ללוות בירושלים את הקדוש ר' פנחס מנחם פשווזמן הי"ד, אברך צעיר מחסידות גור, שנהרג מפגיעת טיל הערב ברובע ו' באשדוד והותיר אחריו את רעייתו וילד בן שנה. 

ר' פנחס מנחם הי"ד בן ה-21, נס והגן בגופו על עוברת אורח, כתוצאה מכך ספג פגיעה קטלנית של רסיסים, נפצע אנושות ונפטר כעבור דקות אחדות.

מסע הלוויה תוכנן לצאת מבית שמש, אלא שהרבי מגור הודיע על כוונתו להשתתף במסע הלוויה והיא הועתקה לירושלים. מסע ההלוויה יצא מבית המדרש הגדול 'גור' ברחוב ירמיהו, שם המתינו החסידים למיטה. לאחר אמירת הקדיש על ידי הסבא הרה"ח רבי דוד משה פרידמן, המשיך המסע לעבר בית ההלוויות שמגר.

בהלוויה בשמגר ספדו לו ידידו ומי שלמד עמו הרה"ח ר' פנחס אליהו ארנרייך, גבאי בית החסידים גור באשדוד, ר' שמחה בונים זייברט, חמיו הרה"ח ר' יצחק ברוינר, אביו הרה"ג רבי חיים דב פשווזמן, ראש הכולל הגאון רבי מיכל לנדא וגיסו הרב ברוינר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

אביו אמר בהספדו: "אנחנו לא יודעים חשבונות של הקב"ה, אתה התעלית עוד ועוד, השקעת ועלית במעלות קדושים וטהורים בשם כל המשפחה מבקשים מחילה ובוודאי שתגיע נקי לשמים. זכיתי לגדל אותך 21 עוד מעט 22 שנים. תמיד התעלית עוד ועוד. לא מבינים אבל בטוחים שזכית להשלים את תפקידך בעולם."

ראש הכולל אמר בדברי הספדו, "להזהיר גדולים על הקטנים. אתה היית מהצעירים שבחבורה כל אחד בכולל למד ממך משו על שמירת הזמנים והיגיעה שלך בתורה, המאור פנים שהקרנת לכולם אין אף אחד בדרגה כזו, אני רוצה לבקש מחילה בשם כולם היינו צריכים לכבד אותך ואת מה שיש בך, התקשרת אלי ואמרת חבל שהזמן לא התחיל עוד".

"אבל היום אתה מתחיל את הזמן בישיבה של למעלה אתה כל דבר רצית להבין עד הסוף. אתה קרבן ציבור כל המהות שלך היית תורה ועבודה שה' יעזור שיבלע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים". סיים ראש הכולל.  

לאחר מסע ההספדים וברכת דיין האמת בשם ומלכות, יצא מסע הלוויה להר המנוחות, שם נטמן אחר חצות ליל. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אשדוד חסידות גור הלוויה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד