י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות חשיפת 'בחדרי'

סערת האירוויזיון; גפני: "לא נוכל לשתוק עוד"

בניגוד לשתיקת חבריו החרדים: ח"כ משה גפני תוקף את אישור העסקת 30,000 עובדים בשבת לצורך אירוע האירוויזיון • "היד הקלה על ההדק להוציא אלפי היתרי עבודה בשבת - זה מזעזע"

סערת האירוויזיון; גפני: "לא נוכל לשתוק עוד"
גפני ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות הדיווח ב'בחדרי חרדים' על אישור העסקת 30,000 עובדים בשבת לצורך הפקת אירוע הזמר שצפוי להתקיים בעוד שבועיים בתל אביב, ולמרות שיתר חבריו שומרים על שתיקה - יוצא חה"כ משה גפני במתקפה על אישור הוועדה אתמול, כשהוא מתחייב לעמוד על המשמר לקראת גיבוש הקואליציה הבאה.

בשיחה שקיים יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני עם 'יתד נאמן' אמר, "היד הקלה על ההדק להוציא אלפי היתרי עבודה בשבת - זה מזעזע. בעניין הזה, של עבודות בשבת, ישנה הידרדרות קשה ולא נוכל להשלים עם מצב חמור זה".

לדבריו, "אמרנו את זה אתמול לאנשי הליכוד היום בישיבת המו"מ. נצטרך להביא בפני מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א את העובדות שעושים את השבת חול, רח"ל ונצטרך לקבל מהם החלטות כיצד לנהוג, כי במצב העכשווי אי אפשר להמשיך יותר, אנחנו לא נשתוק על חילולי שבת".

גפני ציין עוד כי, "חלק נכבד מהדיון אתמול עם נציגי הליכוד במו"מ, עסק בנושא הזה של העבודות בשבת", תוך שהוא מוסיף ורומז לדיווח שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי בליכוד דחו את נוסח ההצעה שהציגה בפניהם סיעת יהדות התורה לפתור את סאגת חילולי השבת, "הודענו להם כי מה שהיה לא יהיה יותר".

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח כי למרות פנייתו של השר לשירותי דת יצחק וקנין, הוועדה המיוחדת למתן היתרי עבודה בשבת התכנסה היום ואישרה את העסקתם של עובדי ההפקה לקראת תחרות האירוויזיון.

הוועדה המיוחדת שבראשה עומד ראש הממשלה נתניהו ובה חברים השרים חיים כץ, שר העבודה והרווחה והשר לשירותי דת יצחק וקנין - התכנסה אתמול כדי לדון במתן היתר עבודה בשבת לקראת קיום תחרות הזמר.

בדיון שנערך במשך רבע שעה סירב ראש הממשלה נתניהו לשמוע את טענותיו של השר וקנין שהתנגד לאישור ההיתרים, בין היתר בטענה כי מדובר באישור גורף המהווה תקדים ולא באישורים פרטניים.

בתום ההצבעה אושרה טיוטת ההחלטה כי 30,000 עובדי הפקת התחרות יעבדו בשבת הקרובה וזו שלאחריה, תוך חילול שבת המוני, כאשר ראש הממשלה והשר כץ תמכו בהצבעה והשר וקנין התנגד.

ל"בחדרי חרדים' נודע כי הועדה תשוב ותתכנס ביום שלישי לדיון נוסף.

בנימין נתניהו משה גפני אירוויזיון חילולי שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד