י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסערה ב'חיידר' החרדי

ההורים זועמים: "הפצת שמועה יש בה כדי שאדם ישלח יד בנפשו"

בעקבות מעצרו של המחנך בתלמוד תורה אשר חשוד בביצוע עבירות חמורות בתלמידיו, התעורר פולמוס רחב בקרב הורי הילדים באשר ליחס הראוי למלמד בשלב זה ואופן הטיפול הנדרש במצב • חלק מההורים טוענים: "אין מקום להתנהג בבריונות וברצח של ממש לנחשד ומשפחתו"

ההורים זועמים: "הפצת שמועה יש בה כדי שאדם ישלח יד בנפשו"
אפליקציית whatsapp צילום: בחדרי חרדים

בשעה האחרונה דיווחנו כי מלמד נעצר בחשד לביצוע מעשים חמורים בילדי תלמוד תורה ומעצרו הוארך. בעקבות כך, נוצרה סערה בקרב הורי התלמידים, שחלקם דורשים דורשים להעמידו לדין, אך מנגד יש מי שמבקש להמתין לתוצאות חקירת המשטרה והפרקליטות - שתאשש או תזים את החשדות החמורים כלפיו.

"כהורים לשלושה ילדים בתלמוד תורה, נסערנו לשמוע הלך הרוח המופץ בין ההורים ומשם אל רשות הרבים" כתבו זוג הורים לילדים, בקבוצות ה-WhatsApp השכונתית. "ברור כי סוגיית הגנת הקטינים המופקדים בידי המערכת החינוכית היא קודש קודשים, אשר זר לא יקרב אליו לחללו והקרב מות יומת, ויש לחזק ולתמוך בהורים אשר חיטטו בחורים ובסדקים לבל ימצא בהם חמץ".

יחד עם זאת, כותבים ההורים, "יש להדוף בכל החומרה חוסר אחריות והתלהטות וואטסאפ המבוססת על חשדות בלבד תוך הטחת האשמות בהנהלת התלמוד תורה, הפצת שמועה אשר יש בה כדי לשלוח יד בנפשו של אדם כשכלל עוד לא נבדקו החששות ואמיתותם, בו ובמשפחתו ודווקא בימי ספירת העומר".

הדברים שכותבים ההורים נכונים כלפי כל מקרה בו נעצר אדם בחשד שביצע דבר מה, גם אם מעצר חשוד הוארך על ידי בית המשפט, זה עדיין לא מטיל מסמרות בחשדות. "מי מעז ליטול על כתפיו את האחריות למשפחה שלמה ולו יש סיכוי אפילו כזה שאינו נראה לעין כרגע שאין אמת בחשש? מי ירחץ בנקיון כפיו אם יעדיף אותו מורה להשליך עצמו לכבשן האש מחמת הבושה?" שואלים ההורים.

"מי יגדל את ילדיו אם יהיו יתומים מי יתן נחמה לאלמנתו? מי הוא זה שסבור שזכות הלהט בשם החשד יזכה אותו בסייעתא דשמיא להמשך חינוך וגידול ילדיו על ערכי הוי דן כל אדם לכף זכות? מי הוא זה המוכן לסכן אותו ואת ילדיו בדברי הגמרא החושד בכשרים לוקה בגופו? הם מוסיפים להקשות.

ההורים יוצאים נגד הפצת שמו של החשוד, וכתבו "עד מתי ניתן דרור לעצמינו להפיץ הודעות וואטסאפ, ללא הבנה כמה מרחק יכולה אותה הודעה להגיע כחיצים ביד גיבור ולא נגביל עצמנו בערכים יהודיים אשר מחד אין מחילה וסליחה למי שפוגע בילדים אך בטרם ייחרץ הדין יש לעשות משפט ובו חקירה ודרישה".

"בימים אלו אנו מוצאים לנכון לחזק את ידי הנהלת התלמוד תורה והצוות המסור העמלים יומם ולילה בגוף ברוח ובנפש ובממון למען הצלחת ילדינו". ההורים בירכו את הוצאת המורה לחופשה ללא תשלום, וכתבו כי זה צעד מתבקש לצורך בירור העניין. "אך מכאן ועד להכריז מלחמה על מוסד שכולו מסירות נפש למען ילדנו - המרחק הוא גדול ואנו מעדיפים לשים את עצמנו בצד המחנכים ולא בצד המתלהם והפזיז".

יחד עם זאת, ההורים מדגישים כי "חס ושלום שלא יובן כי יש בדברנו כדי להקל ראש בחשד ובצורך לבררו עד תום, אך תורה קיבלנו מסיני ואותה אנו מבקשים להעביר לילדנו ובענייני נפשות כבר נקבע "וְדָרַשְׁתָּ וְחָקַרְתָּ וְשָׁאַלְתָּ הֵיטֵב" וכל עוד לא נעשה הדבר אין מקום להתנהג בבריונות וברצח של ממש של הנחשד ומשפחתו ובהרס עצמי של התלמוד תורה ואנשי הצוות".

עוד הם מוסיפים כי מאחר והדברים נמצאים בבירור בידי אנשי המקצוע והחוק, "הרי שמילה בסלע ושתיקה בשניים. נמתין למסקנות ולבירור העובדות ויחד עם הנהלת בית הספר נשיט את הספינה לחוף מבטחים למעננו ולמען ילדנו. וחזקה על מי שמוסרים עצמם למען ילדי ישראל שהקב"ה לא יוציא מכשול ותקלה תחת ידם" כתבו ההורים.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר האב, כי במידה והחשדות יאומתו ויתברר כי הדברים החמורים אכן נעשו, "אנחנו נהיה הראשונים שנדרוש להעמידו לדין, אך כל עוד לא הוגש כתב אישום - הפצת החשדות הם בגד רצח של אדם ומשפחה". 

מעצר חשוד הפצת שמועות חקירת משטרה וביערת הרע מקרבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד