י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
התושבים חוששים

אימה בשכונה: בריון התנפל על אברך חסידי וברח

אברך חסידי צעד לתומו בפאתי שכונת ויליאמסבורג החרדית בברוקלין וספג מתקפה אנטישמית ומכות בידי קבוצה אלימה • המשטרה המקומית פתחה בחקירה • מושל ניו-יורק: "אפס סובלנות למעשי אנטישמיות כאלה"

אימה בשכונה: בריון התנפל על אברך חסידי וברח
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

האנטישמיות המכוערת שוב הרימה את ראשה בשבת האחרונה, אברך חסידי הותקף ללא התגרות מצידו בשכונת וויליאמסבורג שבברוקלין בידי אלמונים שהטיחו בו דברים פוגעניים ואף פגעו בו פיזית באופן אלים.

התקרית אירעה בסביבות השעה 13:15 אחר הצהריים בשדרת ברודוויי, כשהאברך - לבוש בשטריימל וקפוטה עבר ליד קבוצת בריונים, ובלי לומר מילה, ניגש אחד מהם אל החסיד והכה אותו בפניו. במקביל, בריון נוסף סינן כמה הערות אנטישמיות לעברו, וחברי הקבוצה ברחו מיד מהמקום. כך דווח באתר Yeshiva world news.

כאמור, הקבוצה ברחה מהאזור, ולמרבה המזל האברך החסידי לא נפצע קשה. המשטרה חוקרת את האירוע, אך עד עתה לא פורסם שום תיאור של החשודים על ידי המשטרה.

מושל ניו יורק אנדרו קומו פרסם גינוי חריף לתקרית זו, שמצטרפת לשורת אירועים אנטישמיים אלימים שגורמים לחשש כבד בקרב תושביה החרדים של שכונת ברוקלין.

"אני מזועזע מההתקפה על גבר יהודי בלבוש דתי בוויליאמסבורג", אמר המושל. "המעשה הנתעב הזה של אלימות עם שנאה מטריד מאוד, במיוחד בעקבות עליה בדיווחים על פשעי שנאה ואירועים אנטישמיים בשנה האחרונה, בניו יורק, יש לנו אפס סובלנות למעשי אנטישמיות כאלה, פשעים כאלה הם לא רק לא בסדר, הם לא חוקיים".

לדברי המושל, "פניתי למשטרה שתטפל בזה בצורה רצינית, אנחנו תמיד נעמוד עם הקהילה היהודית נגד האנטישמיות על כל צורותיה. אין מקום לשנאה במדינתנו, ועלינו להישאר מאוחדים נגד השנאה המתפשטת על פנינו".

ויליאמסבורג אלימות תקיפות אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד