י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל האסונות בדרום

נשיא המועצת בכה: "הקב"ה שופך חמתו עלינו"

אמש (ראשון) לאחר שיעור במעונו, נשא ראש הישיבה חכם שלום כהן דברים כואבים לנוכח האסונות שפקדו את הדרום - "הקב"ה שופך חמתו עלינו", וקרא "הקב"ה מצפה שנאהב איש את רעהו" • צפו 

נשיא המועצת בכה: "הקב"ה שופך חמתו עלינו"
חכם שלום כהן במסע חיזוק בקרית גת ואשקלון צילום: יעקב כהן

בצל המתיחות הקשה בדרום הארץ וטרם כניסתה של הפסקת האש לתוקף, לאחר לחימה קשה שקיפדה את חייהם של ארבעה יהודים, ביניהם האברך ר׳ פנחס מנחם פשווזמן הי"ד, נשא אמש נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן דברים כואבים ועורר בדברי חיזוק לכלל ישראל בתום שיעור שמסר במעונו.

בדבריו קרא ראש הישיבה להתחזק בשלושה דברים. לימוד התורה יותר מהרגיל, תפילה וזעקה ואהבת חינם.

"בעוונותינו הרבים אנחנו קרוב לאלפיים שנה ועדיין הקב"ה שופך חמתו עלינו", אמר חכם שלום כשקולו נשנק והוסיף "בשביל שתיפסק הרעה עכשיו במהרה צריך להרבות בתורה שהיא מצילה הרבה. אם יקבל עליו כל אדם ללמוד משהוא שלא רגיל, בשעה שלא רגיל ללמוד זה דבר גדול להציל את עם ישראל, ויאמר בפירוש אני לומד כעת מה שאני לא רגיל לשם הצלת עם ישראל והקב"ה מציל".

נשיא המועצת עמד בדבריו על צורת התפילה שצריך יהודי להתפלל במצבים קשים כאלו ואמר "הקב"ה דורש מאיתנו שנצעק אליו. למה אנחנו לא צועקים, יש מצוה לצעוק", קרא בהתרגשות והוסיף "את הדברים אמרתי פעם במלחמת ששת הימים וב"ה נגמרה המלחמה מהר". "כמה צריך להרבות בצעקה בתפילה ובלימוד תורה ואהבת איש לרעהו".

בדבריו ביקש נשיא המועצת בתחינה: "רבונו של עולם רחם על כמך ופדיהם מצרותיהם".

הבוקר, התחיל זמן קיץ בהיכלי התורה והישיבות כקריאתו של נשיא מועצת חכמי התורה לראשי הישיבות להקדים את פתיחת הזמן כמה שאפשר ולהרבות בלימוד התורה שהיא מגנא ומצלא.

חכם שלום כהן הסלמה בדרום חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד