י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אבל בקהילה

החסיד המסתורי שהקים עולה של תורה

הקהילה החרדית באנטוורפן שבבלגיה איבדה את אחד מגדולי יקירה מקים עולה של תורה וחסד • רבי אשר אנשיל וינגרטן ז"ל ששקד על התורה ומעשיו היו רב הנסתר על הגלוי • בן 68 בפטירתו

החסיד המסתורי שהקים עולה של תורה
רבי אשר אנשיל וינגרטן ז"ל צילום: באדיבות המצלם

אבל באנטורפן שבבלגיה: הלך לעולמו הרב החסיד רבי אשר אנשיל וינגרטן ז"ל, ממקימי עולה של תורה בעיר הבלגית, והוא בן 68 בפטירתו. בחודשים האחרונים אושפז בבית החולים עקב סיבוך ברגלו ולפתע פתאום נפטר לבית עולמו. 

המנוח ז"ל, מחסידי בעלזא, נולד לאביו הרב מנחם מנדל וינגרטן זצ"ל, בבית חסידי של תורה וחסד - עיצבו את דמותו אביו, היה מגדולי מקימי בעלזא באנטוורפן.

כל חייו היה דבוק ברבותיו לבית בעלזא, ובאנטוורפן הגדירו אותו כאדם מסתורי שרב הנסתר על הגלוי, בכל יום היה קם לתפילה למד שעות תמיד היה עם דברי מתיקה הכל כדי לתת לילדים.

בחייו היה דמות של איש שיש וצריך לראות איך אפשר להיות תמיד בשמחה. בכל כוחו בכל זמנו הקדים ובא ללימוד,תמיד שאף להגיע מקודם כדי להספיק להתפלל.

בחייו למד והתחנך מימי ילדות במוסדות חסידות בעלזא. הקים משפחה לתפארת. מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי הגדלות שבו הייתה שהצליח להסתתר מעיני כל, על אף חשקתו והתמדתו הגדולה בתורה. תמיד כיסה את עצמו כאדם פשוט. 

לפרנסתו עבד כבעל חברה להבאת דברים לאנשים לביתם ודרך זה הכיר וידע כל מכאוב ובעיה ובכך לעין רואה עזר רבות לכולם ללא פרסום כלל וכלל. 

השאיר אחריו משפחה ענפה, נכדים נינים אחיו הוא הנגיד והעסקן הגדול ר' יהודא וינגרטן. 

מסע ההלוויה יתקיים היום (שלישי) בשעה 13:00 בצהריים מבית הקהילה מחזיקי הדת באנטוורפן אל בית העלמין פיטע הולנד - שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

אנטוורפן הלוויה ברוך דיין האמת בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד