י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מנותק מהמציאות"

שוב לפיד מסית נגד החרדים; סמוטריץ' החטיף: "שקר גס; תתנצל"

"מנותק מהמציאות": שוב ח"כ יאיר לפיד מסית נגד הציבור החרדי עם נתונים שקריים • "אם קוראים לך משה ואתה סבא בן שמונים - תקבל קצבה של 4,232 שקל; אם אתה תלמיד ישיבה - תקבל קצבה של 7,800 שקל" • מי שיוצא להגן על הציבור החרדי - הוא דווקא ח"כ בצלאל סמוטריץ'

שוב לפיד מסית נגד החרדים; סמוטריץ' החטיף: "שקר גס; תתנצל"
יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר (שלישי), בעקבות דיווח על פשרה בחוק הגיוס,  תקף יאיר לפיד את ההחלטה והסית שוב כנגד הציבור החרדי. מי שתקף אותו על דבריו השקריים הוא דווקא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', נציג הציבור הדתי לאומי.

על פי הדיווח, הליכוד יחוקק את חוק הגיוס שהוצע על ידי משרד הביטחון, כאשר הממשלה היא זו שתקבע את יעדי הגיוס - במקביל לפסקה הצהרתית כי בחור ישיבה יוכל להמשיך ללמוד תורה, בנוסף לפסקת ההתגברות.

חה"כ יאיר לפיד מיהר להגיב ובראיון לקלמן ליברמן הבוקר חזר שוב להסית כנגד הציבור החרדי, "אם קוראים לך משה ואתה סבא בן שמונים שנלחם בכל מלחמות ישראל - אתה תקבל קצבה של 4,232 שקל", אבל לדברי לפיד, "אם קוראים לך משה ואתה תלמיד ישיבה בן 19 שמשתמט מגיוס בצה"ל - אתה תקבל קצבה של 7,800 שקל מהמדינה".

לאחר מכן הוסיף לפיד: "‏כרטיס היציאה מהכלא של נתניהו כולל גם את מכירתם של ערכי היסוד של צבא העם. אם הקומבינה של ביבי עם המפלגות החרדיות תעבור, כל מי שיש לו ילד שצריך להתגייס לצבא, ידע שיש כאלה שהילדים שלהם לא צריכים להתגייס כי ביבי צריך חסינות מליצמן ודרעי".

בנוסף, לפיד ניסה להקשות על הפשרה כשהוא פנה גם בשפה הרוסית ליו"ר ישראל ביתנו שר הביטחון ליברמן, שהוביל את הקמפיין שלו עם חוק הגיוס ושאר נושאי הדת וכתב; "ליברמן, לא התחייבת שלא תשנה אף אות בחוק הגיוס?".

כאמור, מי שמיד יצא להגנת החרדים הוא חה"כ בצלאל סמוטריץ' שכתב; "‏ערב יום הזכרון ‎יאיר לפיד בוחר לשקר כדי להסית נגד הציבור החרדי ולומדי התורה ולסכסך ביננו. הוא אמר ברדיו שאברך מקבל 7,800 ש"ח לחודש!! שקר גס. מספר מדומיין ומנותק מהמציאות. כיהודים סבלנו מספיק מאלה שהעלילו עלינו עלילות שקשורות לכסף. יאיר, תתנצל".

אלא שיאיר לפיד הגיב לו בטוויטר: "סמוטריץ׳, ערב יום הזכרון אני מציע שתגן על אלה שמתגייסים לצה״ל לא על אלה שאתה עוזר להם להשתמט מגיוס. מעבר לזה, אני לא מקבל ממך הוראות, אבל אתה יכול תמיד להמשיך לחלק הוראות לראש הממשלה שאותו אתה סוחט בתמורה לחסינות מהכלא".

יאיר לפיד בצלאל סמוטריץ' חרדים בחור ישיבה הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד