י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"איש חכם ויפה"

המוסלמים שיבחו את ישראל ונתניהו • צפו

קבוצת יהודים ששהתה בשבת האחרונה בעיר מרקש ששבמרוקו, הופתעה כאשר הם עברו בשוק המקומי עם ספר תורה בידיהם והתושבים המקומיים נתנו להם כבוד רב והרעיפו שבחים על ראש הממשלה נתניהו • צפו

המוסלמים שיבחו את ישראל ונתניהו • צפו
היהודים במרוקו צילום: באדיבות המצלם

קבוצת חרדים ששהתה בשבת האחרונה בעיר מרקש שבמרוקו, במרחק ניכר מבית הכנסת, לקחו ספר תורה מבית כנסת ״אלעזמה״ שנמצא במלאח (השוק הערבי), הם עברו בשוק, והופתעו כאשר המקומיים נותנו להם כבוד רב ופינו להם את הדרך.

אחד מאנשי הקבוצה סיפר ל'בחדרי חרדים': "המוסלמים נישקו את ספר התורה, ממש פינו לנו את הדרך וליוו אותנו בכבוד רב".

בעיר הבירה של מרוקו ראבט הם פגשו מוסלמי מקומי, שגילה בקיאות עצומה בכל רבני מרוקו לדורותיהם, "הבבא סאלי עלה לישראל, אנחנו יודעים, איש קדוש היה". הוא סיפר ליהודים שהסתובבו שם. הוא גם הראה ידע מרשים לגבי הרבנים הגדולים.

בשוק המקומי המוסלמים העריפו שבחים על נתניהו, "מלא מוסלמים אמרו לנו שנתניהו חכם ויפה ואיש טוב, אנחנו אוהבים אותו ואוהבים את ישראל, אנחנו שונאים את חמאס". אחד מבעלי החנויות הוסיף, שכל הברכה של מרוקו כיום רק בזכות היהודים שפה.

אותו מוכר, סיפר להם גם וורט קצר: בדגל של מרוקו יש מגן דוד עם 5 צלעות. אתם יודעים למה לנו יש 5 צלעות בדגל ולכם היהודים במגן דוד יש 6?! כי לעולם אתם מעלינו תמיד, תהיו יותר טובים מאיתנו אבל אנחנו מכבדים אתכם.

מרוקו מרקש בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד