י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בנט מתריע: "אנחנו מאבדים מיליוני יהודים בגולה"

"על מדינת ישראל לפעול, כבר היום, בכל העוצמה, היצירתיות והנחישות שטמונות בנו, כדי להציל את אחֵינו בני העם היהודי בעולם מפני התבוללות ואנטישמיות", אומר נפתלי בנט

בנט מתריע: "אנחנו מאבדים מיליוני יהודים בגולה"
נפתלי בנט צילום: דוד כהן, פלאש 90

בנאומו הפוליטי הראשון מאז נותר מחוץ לכנסת, שר החינוך ומי שמשמש גם כשר התפוצות מתריע מהסכנה כי מדינת ישראל תפסיד את בני הגולה ברקע שאלת חוק הגיור וסוגיית מתווה הכותל.

בדברים שאמר היום (חמישי) בחידון התנ"ך העולמי נפתלי בנט, הוא טען "מדינת ישראל חוֹוָה את תקופת השפע וההצלחה הגדולה מימיה, אבל בעצם ימים אלו מתרחש אחד האסונות הגדולים בתולדות העם היהודי - אנחנו מאבדים מיליונים מאחינו ומאחיותינו היהודים בגולה. כמו קַרְחוֹן שנמֵס לו, כך חלק גדול מהעם שלנו הולך ומתפוגג לנגד עינינו".

"על מדינת ישראל לפעול, כבר היום, בכל העוצמה, היצירתיות והנחישות שטמונות בנו, כדי להציל את אחֵינו בני העם היהודי בעולם מפני התבוללות ואנטישמיות. במשך 70 שנותיה הייתה מדינת ישראל הפרויקט של העם היהודי", הוסיף בנט.

לדבריו, "הגיע תורנו לדאוג להם: עלינו לדאוג שהעם היהודי יהיה הפרויקט של מדינת ישראל. כל אימת שהיינו זקוקים לסיוע כלכלי או מדיני, יהודֵי העולם נרתמו. כלל היסוד שלנו, ש"כל ישראל ערבים זה לזה", לא נעצר בַּמכס בנתב"ג".
 
בנט שוחח על האתגרים מבלי להזכיר את נושא הרפורמים, חוק הגיור ומתווה הכותל ואמר "ישראל עושה מהלכים גדולים בַּעניין. אך זה עדיין מעט מדי. מה שנעשֶה אנחנו, ממשלת ישראל ועַם ישראל, בשנים הקרובות יְעַצב את עתיד עמנו לעוד מאות רבות של שנים".

בהמשך נאומו סיפר בנט על הוריו שגדלו רחוקים מכל זיקה ליהדות וּלישראל אך "בשבועות שקדמו למלחמת ששת הימים, כאשר נאצר הטיל מצור ימי על ישראל והתחושה בעולם הייתה שהמדינה היהודית עומדת להימחק מעל פני האדמה - משהו ניצת בלבבם. במטוס האזרחי הראשון לאחר המלחמה הם עלו לַמדינה המדברית הרחוקה הזאת, והנה אני עומד כאן לפניכם כשר החינוך של מדינת ישראל".

בנט ציין עוד, "מרבית קרובי משפחתי, בני דורי, כבר אינם יהודים". לדבריו "לולא אותה החלטה נועזת של אבא ואימא לעלות לארץ ישראל, גם אני הייתי עלול להיות אחד מאותם מיליוני יהודים אמריקאים שנטמעים והולכים לאיבוד".

נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד