י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סוף לנתק

לראשונה מאז הבחירות: דרעי שוחח עם גפני

לאחר משבר שפרץ בחודשים האחרונים במסגרתו התרחש נתק בין ראשי המפלגות החרדיות, יו"ר ש"ס אריה דרעי וח"כ משה גפני שוחחו לראשונה על המשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד

לראשונה מאז הבחירות: דרעי שוחח עם גפני
דרעי וגפני צילום: פלאש 90

לראשונה מאז הנתק שנוצר ביניהם, שוחחו אתמול (רביעי) יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני לשיחת תיאום ראשונה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מדובר בשיחה טלפונית שבמהלכה דנו השניים בנושאי המו"מ שמתעכב. השניים תיאמו עמדות לקראת הישורת האחרונה במשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד.

שיחה כזו צפויה לחזק את מעמד החרדים בשיחות המיקוח מול הליכוד, כאשר תיאום אדוק בין המפלגות מביא לגוש אחיד של 16 מנדטים לצד חמשת המנדטים של איחוד מפלגות הימין המהווים גוש מתואם בכל נושאי הדת.

כזכור, היחסים בין דרעי לשותפיו במפלגת יהדות בתורה עלו על שרטון במהלך קמפיין הבחירות, בעקבות פירוק הדיל באלעד ולאחר מכן גם בשל החיבור הפוליטי שעשו עם יריבו הפוליטי אלי ישי ומאז הבחירות לא שוחחו ראשי הסיעות לתיאום.

במהלך ישיבת הסיעה הראשונה של סיעת ש"ס בכנסת ה-21 אמר דרעי ל'בחדרי חרדים' כי הוא הנחה את צוות המו"מ של ש"ס אריאל אטיאס ומשה ארבל, "להיות בקשר אדוק מאוד עם הנושאים והנותנים ב'יהודת התורה' ו'בבית היהודי', ללכד כוחות בנושאים המשותפים של בני הישיבות הישיבות ויתר הנושאים כגון: מתווה הכותל והכשרות".

"אנחנו עובדים יחד בכל הנקודות המשותפות וזה מה שצריך לעניין", ציין אז דרעי, שדחה את הטענות מצד 'יהדות התורה' אותן כינה "רכילויות"

בנוסף, במהלך דבריו בישיבת הסיעה אז, תקף דרעי במרומז את 'יהדות התורה' ואת יו"ר ועדת הכספים באומרו כי, "נודע לי שהקדנציה הזו תקציבי הישיבות נשחקו מאד. אולי סמכתי על אחרים בנושא הזה, הפעם ש"ס תיקח על זה אחריות ותתקן את זה".

אריה דרעי משה גפני מו''מ קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד