י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מרגש

אתמול הדליק משואה - היום כתב אות בספר תורה

נשיא הפדרציה היהודית בפיטסבורג ג'ף פינקלשטיין, שהדליק אמש (רביעי) משואה בטקס שנערך בהר הרצל, ביקש לכתוב אות בספר התורה של עם ישראל

אתמול הדליק משואה - היום כתב אות בספר תורה
כותבים אות בספר תורה של עם ישראל צילום: באדיבות המצלם

יום לאחר שהדליק משואה בהר הרצל, ביקש נשיא הפדרציה היהודית בפיטסבורג, ג'ף פינקלשטיין, לכתוב אות בספר התורה של עם ישראל.

פינקלשטיין, המשמש כנשיא הקהילה שחוותה התקפה אנטישמית בה נהרגו 11 מבני הקהילה, נפגש הבוקר עם הרב דוד אברהם פרסמן, שיזם את ספר התורה של עם ישראל. פינקלשטיין התרגש מאוד לכתוב אותיות בספר התורה בו לקחו חלק עד כה מעל מאה אלף יהודים, ואמר כי קהילתו מגובשת ומאוחדת, וכי תמיד הם ידעו לעמוד בפני גילויי האנטישמיות ולגדוע אותם באיבם. נשיא הקהילה הודה בחום לרב דוד אברהם פרסמן, והזמין אותו לביקור גומלין בקהילה היהודית בפיטסבורג.

ספר התורה של עם ישראל הוא מיזם ששם למטרה לאחד בין כל היהודים באשר הם, כאשר המסר הוא שהתורה שייכת לכל היהודים בצורה שווה. עד כה כתבו בספר המיוחד כמאה אלף איש, בהם 17 אלף חיילי צה"ל, 25 אלף ילדים ובני נוער, אסירים, שופטים, שוטרים ויהודים מכל קצוות הארץ. בספר התורה כתבו גם שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, רב העיר ירושלים הרב שלמה עמאר, הרב לאו, הרב דוד אבוחצירא ועוד.

הדרך בה נכתב הספר מבטיחה כי הוא ישמור על כשרותו לאורך התהליך, כאשר סופר ירא שמים כותב את רוב האות ומותיר בה חלל קטן אותו משלים הכותב.

ספר תורה כתיבת ספר תורה משואה הדלקת משואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד