י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"צריכים את החרדים"

על סף התפרקות? זעם ב'כחול לבן' על לפיד

חלפו להם ימי הזיכרון והעצמאות והפוליטיקה חוזרת לשיגרה; ביקורת חריפה מתוככי רשימת 'כחול לבן' על יאיר לפיד בעקבות המתקפות האובססיביות שלו נגד החרדים: "יש לנו כאן הזדמנות לברית עם החרדים. הרי בלעדיהם לא נגיע לשום מקום" • ואיפה בני גנץ? שותק בינתיים

על סף התפרקות? זעם ב'כחול לבן' על לפיד
יאיר לפיד משוחח עם גפני בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ב'כחול לבן' זועמים על מס' 2 במפלגה חבר הכנסת יאיר לפיד, בעקבות המתקפות שלו על החרדים, כך מדווח העיתונאי הוותיק שלום ירושלמי באתר 'זמן ישראל'. 

על פי דיווחו, מספר ח"כים שאינם ממפלגת 'יש עתיד', טוענים כי לפיד מסב להם נזק רב בכך שהוא יוצר קרע בין המפלגה לחרדים, מה שימנע ממנה להיות אי פעם מפלגת שלטון, שכן ברשימתו של בני גנץ מבינים כי יצטרכו גם את החרדים בכדי להקים ממשלה, בפרט לאחר ההצלחה המרשימה בבחירות האחרונות.

ירושלמי מצטט מפי אחד מ-35 הח"כים ברשימת 'כחול לבן' שתוהה, "אני לא יודע מה עובר על לפיד, אנחנו הרי רוצים להגיע פעם לשלטון. אנחנו חייבים את החרדים איתנו".

לדבריו, "התחלנו לבנות מולם ערוץ במהלך מערכת הבחירות. היינו נותנים להם כל מה שהם רוצים אם היינו מקבלים מהנשיא את המנדט להקים ממשלה, ולפיד יודע את זה. עכשיו לפיד מסכסך ומרחיב מולם את הקרע. בשביל מה?".

הוא הוסיף ותהה, "עכשיו הכל מתפרץ מחדש ואנחנו לא מבינים, למה? חוק הגיוס עוד לא הגיע לקריאה שנייה והוא כבר תוקף. מה יש לו? אולי יש לנו כאן הזדמנות לברית עם החרדים. הרי בלעדיהם לא נגיע לשום מקום, והבחירות האחרונות הוכיחו את זה", כך מביע הח"כ האנונימי בתסכול.

יצוין כי עד כה לא נשמע כל מילת גינוי מצידו של יו"ר המפלגה בני גנץ, שהביע נכונות לחבק את בני המגזר החרדי, הן באמצעות הצבת חברת כנסת חרדית ברשימתו - עומר ינקלביץ' והן בדברים שנחשפו בהקלטה שפורסמה ב'חדשות 13' במהלך תקופת הבחירות לגבי הקמת ממשלה עם החרדים, "אני שולח לכם דף ריק, חתום למטה בני גנץ, שני שליש דף שלכם תמלאו למטה מה שאתם רוצים, תשאירו לי שליש, אני אמלא מה שאני רוצה".

לאור המתקפות האחרונות של לפיד על החרדים, נראה כי ב'כחול לבן' מתחילים להבין כי עם לפיד אין להם סיכוי לנצח גם לא את הבחירות הבאות ויתכן וכבר בשבועות או החודשים הבאים נראה את התפרקות מפלגת הכלאים הזאת. 

מטעמו של לפיד נמסר לעיתונאי שלום ירושלמי, כי אינו מתייחס לאמירות אנונימיות. 

שתי מתקפות חריפות ביממה

בתוך יממה יצא יאיר במתקפה חריפה נגד החרדים. בפעם הראשונה היתה זו נגד הראשל"צ הגר"י יוסף שכינה את בתי התפילה של הרפורמים כבתי עבודה זרה. "הרב הראשי לישראל, קרא ליותר ממיליון יהודים רפורמים "עבודה זרה" והוסיף השמצות ועלבונות. רובם המכריע של הרפורמים, יהודים אמריקאים אוהבי ישראל שנלחמים עם אנטישמיות גוברת", צייץ לפיד בחשבון הטוויטר שלו והוסיף, "למה להעליב ולהרחיק? ראש הממשלה צריך לקרוא לו לסדר. הוא לא יעשה את זה כמובן. הוא צריך את ש"ס בשביל החסינות מהכלא".

הפעם השניה, היתה מתקפה חריפה בנושא חוק הגיוס פלוס סילוף עובדות, בראיון שהעניק ביום שני האחרון לרשת ב' טען יאיר לפיד כי "נתניהו מוכר את הגיוס לצה"ל כבר שנים, כדי שליצמן ודרעי יוציאו אותו מהכלא. עכשיו הם גם מנסים לגרום לליברמן למכור כל דבר שהוא נשבע או הבטיח לו".

בראיון אמר עוד לפיד וסילף, "אם קוראים לך משה ואתה סבא בן 80 שנלחם בכל מלחמות ישראל, תקבל קצבה של 2,432 שקל. ואם קוראים לך משה ואתה תלמיד ישיבה בן 19 שמשתמט מגיוס לצה"ל - אתה מקבל קצבה של 7,800 שקל מהמדינה".

בחשבון הטוויטר שלו הוא הוסיף לתקוף, "כרטיס היציאה מהכלא של נתניהו כולל גם את מכירתם של ערכי היסוד של צבא העם. אם הקומבינה של ביבי עם המפלגות החרדיות תעבור, כל מי שיש לו ילד שצריך להתגייס לצבא, ידע שיש כאלה שהילדים שלהם לא צריכים להתגייס כי ביבי צריך חסינות מליצמן ודרעי. ליברמן, לא התחייבת שלא תשנה אף אות בחוק הגיוס?".

בעקבות טיעוניו כי תלמיד ישיבה מקבל 7,800 שקל בחודש, ספג לפיד מתקפה חריפה הן ברשתות החברתיות בעיקר מצד חרדים, כמו גם הודעה שרצה במאות קבוצות וואטסאפ כדלהלן, "מקומות אחרונים לכולל יום שלם מילגה 7,800 ש"ח, שמירת סדרים חובה. .......0549 יאיר. סניפים בירושלים מודיעין עילית ביתר עילית בית שמש ובני ברק".

גם חבר הכנסת בצלאל יואל סמוטריץ' מראשי איחוד מפלגות הימין, תקף את לפיד וקרא לו להתנצל, "ערב יום הזכרון יאיר לפיד בוחר לשקר כדי להסית נגד הציבור החרדי ולומדי התורה ולסכסך ביננו. הוא אמר ברדיו שאברך מקבל 7,800 ש"ח לחודש!! שקר גס. מספר מדומיין ומנותק מהמציאות. כיהודים סבלנו מספיק מאלה שהעלילו עלינו עלילות שקשורות לכסף. יאיר, תתנצל!".

לפיד לא רק שלא התנצל, אף תקף בחזרה את סמוטריץ' וכתב לו, "סמוטריץ', ערב יום הזכרון אני מציע שתגן על אלה שמתגייסים לצה"ל לא על אלה שאתה עוזר להם להשתמט מגיוס. מעבר לזה, אני לא מקבל ממך הוראות, אבל אתה יכול תמיד להמשיך לחלק הוראות לראש הממשלה שאותו אתה סוחט בתמורה לחסינות מהכלא".

יאיר לא לבד 

אם לא די בשנאתו של יאיר, קם עלינו השבוע גם רוגזו של חבר כנסת בסיעתו 'יש עתיד', מדובר בח"כ אלעזר שטרן (דתי חובש כיפה סרוגה) שאמר בראיון לרדיו 'קול ברמה' כי, "חוק הגיוס קשור ליום הזיכרון, הכי קשור ליום הזיכרון לחללי צה"ל, בבני ברק וברמת הגולן מצליחים ללמוד תורה רק בזכות מי שנהרג ומזכירים את זה ביום הזיכרון. בגלות לא למדו תורה כמו שלומדים פה".

שטרן הוסיף ואמר, "אני רוצה לומר שלא צריך שיהיו הרוגים בשום ציבור - אם נגזר עלינו שיהיו הרוגים, צריכים שהם יהיו גם בציבור החרדי באותו יחס כמו שיש בציבור הכללי".

שטרן עמד מאחורי דבריו והסביר כי, "אני לא אומר את זה כפוליטיקאי - אני אומר את זה מהרגע שנולדתי וככה אמא שלי חינכה אותנו והיא באה מאושוויץ. כדי שאושוויץ לא יהיה עוד פעם צריך שיהיה פה צבא חזק וצריך אנשים יהיו מוכנים למסור את נפשם באמת".

יאיר לפיד מפלגת כחול לבן חרדים חוק הגיוס תקציב הישיבות יש עתיד אלעזר שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד