י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"יהיה המחיר אשר יהיה"

האולטימטום החרדי: "בלי השפעה על השבת, לא נהיה בקואליציה"

נראה שהמשא ומתן בין 'יהדות התורה' ל'הליכוד' לא הולך להיות קל, הבוקר, במאמר מערכת בביטאון 'המודיע' של 'אגודת ישראל', הם מציבים אולטימטום, או שתיתנו לנו להשפיע בנושא השבת או שלא תהיה קואליציה • "למרות שיש לציבור שומרי השבת להפסיד, השבת יקרה לנו יותר"

האולטימטום החרדי: "בלי השפעה על השבת, לא נהיה בקואליציה"
ליצמן וגפני צילום: פלאש 90

המשבר סביב 'הליכוד' לסיעות החרדיות בכל הנוגע לחילופי השבת עולה שלב, כאשר בסיעות החרדיות משגרים אולטימטום חד וברור ל'ליכוד' ולעומד בראשה, ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו ולפיו הם לא חוששים להישאר באופוזיציה.

במאמר מערכת שפורסם הבוקר (שישי) בביטאון 'המודיע' של סיעת 'אגודת ישראל', נכתב בפירוט רב על "הכאב העצום שעומדים גורמי ממסד ממשלתיים בכירים ביותר, בלי לחשוב פעמיים ובלי להתחשב - נותנים יד להרחבת חילולי השבת".

"גם אם החושב שמבחינת מקבלי ההחלטות בזירה הפוליטית הם מוותרים על שומרי השבת ואין להם עניין שהם יהיו חלק מהקואליציה שעל הקמתה הם שוקדים כעת", הוסיף ונכתב במאמר, "קשה לנו לחשוב שהם מוותרים על השבת חלילה".

במאמר בעיתון 'המודיע' נטען כי מטרת המאבק היא לא התנצחות, אלא שמירה על כבוד השבת, כל מה שהם מבקשים היא לכבד את המסורת על ידי הפסקת העבודות ברכבת, שינוי ההחלטה בעניין המוניות והפסקת רמיסת השבת בכל ענייני היתרי העבודות.

כאמור, במאמר שלרוב מאושר גם על ידי קברניטי 'אגודת ישראל' קודם ירידתו לדפוס, משגרים במערכת איום ראשון על הקמת הקואליציה הבאה "למרות שיש לציבור שומרי השבת להפסיד מאי ישיבה בקואליציה - השבת יקרה לנו יותר".

ב'יהדות התורה' מציבים בכך אולטימטום כשכותבים באופן חד משמעי: "לשבת אין מחיר. אם אין לנו השפעה על מניעת פרצות חדשות של חילולי שבת שלא היו בעבר - אין לנו מה לעשות בכזו קואליציה . יהיה המחיר אשר יהיה".

בנוסף, בכתבה נוספת שפורסמה ביומנים החרדים, 'יתד נאמן', 'המבשר' ו'המודיע' תחת הכותרת "כאב צורב בקרב המוני שומרי שביעי לנוכח העבודות שתערכנה בשבת בחסות ממשלתית", צוטטו ראשי 'יהדות התורה' שאומרים כי "מדובר בפרצה חמורה בחומת השבת בהיקף נרחב", כשהם מציינים כי "הבהרנו לראש הממשלה בפגישה שקיימנו איתו, כי ההבטחות לצמצום חילולי השבת אינן מספקות אותנו וכי על הממשלה לקבוע שלא יינתנו היתרי עבודה בשבת באופן שרירותי תוך פגיעה ברגשי מאות אלפי שומרי שבת בישראל".

אגודת ישראל יהדות התורה המודיע יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד