י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברוך דיין האמת

החסיד שזכה לסנדקאות האחרונה של הסבא קדישא נפטר

החסיד שזכה שימולו אותו על ברכי הרבי ה'אהבת ישראל' מויז'ניץ זצ"ל והפך למנכ"ל סערט ויז'ניץ וזכה לקשר עם הרבי זצ"ל, נפטר בגיל 83 

החסיד שזכה לסנדקאות האחרונה של הסבא קדישא נפטר
רבי יוסף שכטר ז''ל בטיש בסערט ויז'ניץ צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

ברוך דיין האמת: ביום שישי הלך לעולמו הרה"ח ר' גבריאל יוסף שכטר ז"ל, מחשובי חסידי סערט ויז'ניץ ומגדולי עסקניה והוא בן 83 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד ברומניה בט' אייר תרצ"ו, לאביו ר' שלמה זלמן ולאמו מרת דבורה ע"ה. בשמחת הברית שלו שימש כסנדק האדמו"ר הסבא קדישא בעל ה'אהבת ישראל' מויז'ניץ זיע"א, שזו הייתה הסנדקאות האחרונה שלו בחייו. 

אביו, ר' שלמה זלמן, היה הגבאי של הרבי בעל ה'מקור ברוך' מסערט ויז'ניץ זצ"ל והלך עמו לאורך כל הדרך, וגם בימי השואה לא זז ממנו עד שנפטר בשנת תשי"ג וסבו ר' גבריאל יוסף היה גבאי של האהבת ישראל.

אחרי שהוא נולד, אמו חיה דבורה ע"ה, סבלה מהרעלת דם ומצבה היה קשה מאוד. אביה ר' בן ציון שכטר ז"ל נכנס לאהבת ישראל זי"ע להזכיר אותה, והבטיח שהיא תבריא ותעמוד על רגליה. לאחר כמה שעות מצבה החמיר, והוא שוב נכנס לרבי זצ"ל שאחז בזקנו ואמר, "הזקן הזה מעולם לא הוציא דבר שקר" ואכן כך היה, כעבור כמה ימים, היא הבריאה והאריכה ימים כמעט 60 שנה נוספים עד שנת תשנ"ב, אז הלכה לעולמה.

"ר' יוסל" כך כונה, היה מחסידי סערט ויז'ניץ והיה מקשור לאדמו"רים בעל ה'מקור ברוך' זצ"ל ולבנו בעל ה'חכמת אליעזר' זצ"ל ולאדמו"ר שליט"א.

בחייו שימש כמנכ"ל המוסדות והיה עסקן מפורסם בחסידות שהתמסר רבות למען המוסדות במשך כארבעים שנה, והיה נוסע יחד עם ראש הישיבה הגה"צ בכל ה'ברכת משה' מסערט ויז'ניץ (שיום ההילולא יחול השבוע - ט' אייר) לחו"ל בכדי לגייס כספים למען המוסדות. כל המספידים בהלוויה אמרו כי השיכון כולו נזקף לזכותו.

לפני מספר שנים בחודש סיון תשע"א הוכנס לבית המדרש של החסידות ברמת ויז'ניץ בחיפה ספר תורה לזכותו של ר' גבריאל יוסף ז"ל ורעייתו מרת מנוחה שתחי'. האדמו"ר  בעל ה'חכמת אליעזר' זצ"ל שהה זמן רב במעמד לכבוד התורה ולכבוד ר' יוסל ז"ל.

המנוח נפטר מספר ימים לפני יום הולדתו ה - 83 והקים דור ישרים מבורך של עשרות נכדים ונינים, תלמידי חכמים ועושי חסדים. היה עשרות בשנים מקורב למלכות, ישב ראשון בכל המאורעות והטישים. הקפיד על שיעורי תורה ברבים והיה דמות מופת לכלל החסידים. בשנים האחרונות חלה ונחלש, אך עם זאת היה מגיע עם כסא גלגלים ממונע בימות החול, לכל התפילות ולא החסיר תפילה במנין ושיעורי תורה ברבים.

גם בשבועיים האחרונים לחייו התאמץ לצאת והגיע לתפילות, לטישים ולשיעורי בתורה ושורר את ה'קה אכסוף' בו היה מכובד בחזקה עשרות בשנים, ובכל פעם שר ברגש מחדש.

לפני כשבועיים, בטיש נעילת החג של פסח, הרבי מסערט ויז'ניץ כיבד אותו לשיר 'מלך רחמן' והוא התרגש מאוד.

מסע הלוויה יצא ביום שישי ערב שבת קודש פרשת אמור מבית המדרש הגדול ברמת ויז'ניץ בחיפה. הרבי מסערט ויז'ניץ שחזר מכמה ימי מנוחה בשוויץ הספיק להגיע למסע הלוויה ולהיפרד מהחסיד הנאמן ומרובה הזכויות, שהיה מבוניה של רמת ויז'ניץ בחיפה ודמותו המאירה תחסר מאוד.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

סערט ויז'ניץ הלוויה שכטר ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד