י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"שברה את הצמיד"

את מי הזמין יו"ר הכנסת להתארח במשכן?

"אני זכיתי בצמיד של יולי אדלשטיין, לאחר שנתיים וחצי שהצמיד לא ירד ממני, בחודש מאי 1987 זכיתי לשבור את הצמיד לחצי עם שחרורו של יולי לחופש", כך סיפרה 'דבורה מהעוטף' שהוזמנה על ידי היו"ר להתארח בכנסת

את מי הזמין יו"ר הכנסת להתארח במשכן?
יונתן זינדל פלאש 90

ביום העצמאות האחרון העלתה אשה המתגוררת בעוטף עזה, פוסט מרגש על תקופת מאסרו של אסיר ציון, מי שמכהן היום כיושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין.

וכך, מי שעונה לשם 'דבורה מהעוטף' צייצה בטוויטר: "זכרונות מקנדה: שוב, אני מתרגשת, לפני שנים רבות בארץ רחוקה הייתי נערה בקנדה. לפני שנים רבות בארץ רחוקה היה ‎אסיר ציון בשם יולי אדלשטיין, אנחנו, הנוער היהודי פעלנו יום וליל לשחרור אסירי הציון. הפגנו, כתבנו מכתבים לשגרירויות מסביב לעולם, לאסירים בעצמם, לכל מקום אפשרי", כתבה דבורה שעלתה מקנדה.

"אנחנו ענדנו צמידי ברזל, כל צמיד עם שם אחר של אסיר ציון, אני זכיתי בצמיד של יולי אדלשטיין, לאחר שנתיים וחצי שהצמיד לא ירד ממני, בחודש מאי 1987 זכיתי לשבור את הצמיד לחצי עם שחרורו של יולי לחופש, כעבור שנתיים הגשמתי את חלום חיי ועליתי ארצה".

הפוסט הגיע לח"כ אדלשטיין שהתרגש מאד, והגיב לגברת הנכבדה. "‎דבורה יקרה ריגשת אותי מאוד. עד היום, שנים רבות אחרי שהשתחררתי ועליתי ארצה, אנשים עדיין מספרים לי על ההפגנות שערכו עבורי והמכתבים ששלחו לי. אני מתרגש בכל פעם מחדש. אין דומה לעם היהודי בכל העולם. אשמח לארח אותך בכנסת. שבת שלום".

דבורה מיהרה להגיב בהתרגשות: "‏‎תודה רבה לך יו"ר כנסת ישראל יולי אדלשטיין, כבוד גדול לי. היה כבוד גדול לענוד את הצמיד שלך וזכות לשבור אותו כששוחררת. אתה בעיני סמל של גבורה, דוד מול גוליית. במשך אלפי שנים, בכל דור לדור ניסו להשמיד את הרוח היהודי. בזכות אנשים כמוך, הם לא יצליחו לעולם.‏‎ אשמח לבוא להכיר אותך באופן אישי, יהיה זכות וכבוד. תודה רבה לך מעומק ליבי. יהי רצון שתזכה לחיים של בריאות ואושר, בריאות איתנה ושכל משאלותייך יתגשמו לטובה ולברכה. תודה שאתה מי שאתה! שבת שלום לך ולמשפחתך דבורה חורב מקנדה לעוטף ישראל".

בהמשך, מהתרגשות כתבה דבורה, "יושב ראש כנסת ישראל. ריגשת אותי, עד דמעות. לעולם לא ציפיתי לתגובה ממך. בחג העצמאות ישבתי לראות את חידון התנ"ך, ראיתי אותך והתרגשתי. נזכרתי בצמיד שלך, וסיפרתי את הסיפור שלי. תודה רבה לך על ההתייחסות ועל ההזמנה לבוא לכנסת ישראל, זה לגמרי לא מובן מאליו. שבת שלום דבורה".

יולי אדלשטיין דבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד