י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מצאו אשמים

כחול לבן הסיתה נגד גור; חבר הסיעה זועם

בכחול לבן מצאו את האשמים למצוקה אליה נקלעה "פניציה מפעלי זכוכית בירוחם" ומודיעים עם צאת השבת כי נציגי המפלגה יתארחו מחר (ראשון) במתחם המפעל, כשלטענתם הח"כים "ידונו עמם בקשיים שהמפעל חווה על רקע החרמת המפעל בהובלת חסידות גור" • בעקבות ההסתה - חבר המפלגה זועם 

כחול לבן הסיתה נגד גור; חבר הסיעה זועם
הרבי מגור בשריפת חמץ צילום: באדיבות המצלם

יאיר לפיד מצליח לגרור את סיעת 'כחול לבן' נגד חסידות גור והציבור החרדי, כך עולה מהודעה לתקשורת שמשגרת בשעה האחרונה סיעת 'כחול לבן' בה היא מזמינה את הכתבים לסיור תקשורתי במפעל הזכוכית שמאיים לפטר את עובדיו.

בהודעה ששיגרה מפלגת ׳כחול לבן׳ לתקשורת הודיעו במפלגה כי מחר יתארחו חברי הכנסת מטעם מפלגת כחול לבן יאיר לפיד, מאיר כהן ומיכאל ביטון בפניציה מפעלי זכוכית בירוחם. כאשר השלושה יקיימו סיור ופגישת עבודה עם הנהלת המפעל. לטענתם "הם ידונו עמם בקשיים שהמפעל חווה על רקע החרמת המפעל בהובלת חסידות גור".

בעקבות הפרסומים על ההסתה כנגד החסידות, חבר המפלגה מיכאל ביטון יצא נגד יאיר לפיד והודיע כי יגיע למפעל בנפרד מלפיד. לדבריו, "לא אתן יד לסגירתו ואלחם מלחמת חורמה בקומץ קיצונים הפוגעים בו אך בו זמנית לא אתן יד בשום דרך למאבק כללי בקהילה החרדית הרחבה שהם צריכים ויכולים לבנות עמנו חיים משותפים של פשרות והסכמות".

כזכור, בשבועות החולפים דווח כי לאחר שהתחדש חרם הצרכנים של נציגי חסידות גור נגד מפעל 'פניציה' בירוחם המעסיק 240 עובדים בסכנת סגירה בעקבות הפעלת המפעל בשבת שמפעל טוענים: "אם הממשלה לא תתערב – 240 עובדים ילכו הביתה".

גורם במפעל אמר בזמנו כי "החרם גורם לנו להפסדים כבדים. המפעל כבר נמצא בסכנת סגירה מידית. אם הממשלה לא תתערב – 240 עובדים ילכו הביתה".

בוועדה למען השבת יצאו בעקבות הטענות, למתקפה חריפה נגד הנהלת 'פינציה' ואמרו ל'בחדרי חרדים': "אין חרם ולא חצי חרם. אנחנו מבקשים רק שישמרו על הערכים שלנו. ישבנו בעבר מספר פעמים עם ההנהלה והסברנו להם שאנחנו תומכים בהם, רק מבקשים מהם שיבואו לקראת הלקוחות שהם המגזר החרדי".

הבכירים הוסיפו ואמרו אז ל'בחדרי חרדים' כי, "אנחנו מתנגדים לרכישה של בקבוקים מחו"ל, ונעשה הכול להגן על המפעל. אנחנו לא דורשים שום בקשות מיוחדות, רק שלא יפגעו בשבת הקדושה. חברי הכנסת החרדים היו הראשונים לעזור למפעל ועכשיו ההנהלה נותנת לנו סטירה וממשיכה להפעיל את המפעל בשבת, וזועקת את זעקת הקוזק הנגזל, כביכול המגזר החרדי מוביל לפיטורי עובדים, בשעה שההפך הוא הנכון וההנהלה בהתנהלותה העקשנית נושאת על גבה באחריות למשבר שנוצר".

לדבריהם, ״ניתן בישיבה אחת לפתור את המשבר ולהביא לכך שהציבור החרדי יעדיף את הבקבוקים שמיוצרים במפעל בארץ שמעסיק מאות עובדים מישראל, על פני רכישת תוצרת חו"ל״, שבבוועדה הציעו להנהלת המפעל לשכור את שירותיו של מנהל שיווק חדש, שאולי ישכיל להבין את הצרכים האמתיים של הלקוחות: "אולי מנהל שיווק חדש ידע טוב יותר לחוש את הצרכים של השוק".

מפלגת כחול לבן גור זכוכית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד