י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
נתניהו יבקש ארכה

תם המועד הראשון: הסכמה ראשונה בין חברי הקואליציה העתידית

ברקע המשברים בשיחות המשא ומתן לקראת הקמת קואליציה, מתקבלת הסכמה וקונצנזוס בין המפלגות השונות סביב הגדלת מספר השרים בממשלה העתידית תוך ביטול החוק שיזם יאיר לפיד בזמנו | במקביל, ראש הממשלה צפוי לבקש מנשיא המדינה ארכת זמן להקמת קואליציה

תם המועד הראשון: הסכמה ראשונה בין חברי הקואליציה העתידית
נתניהו צילום: הדס פרוש / פלאש 90

בזמן שהמועד הראשון לגיבוש הקואליציה יסתיים ביום רביעי הקרוב, בליכוד צפויים לבקש הארכה של שבועיים מהנשיא כדי לגבש את הקואליציה - בינתיים נרשמה הסכמה ראשונה בין חברי הקואליציה - הגדלת מספר השרים.

בליכוד הודיעו הערב (מוצאי שבת) כי כמקובל בפעמים הקודמות ובנוסף ללוח הזמנים הצפוף שכלל את חול המועד פסח, אירועי הזיכרון והעצמאות והאירועים הביטחוניים - בכוונת ראש הממשלה נתניהו לבקש ארכה להרכבת הממשלה מנשיא המדינה.

בכך יקבל ראש הממשלה הארכה של 14 יום כדי לגבש סיכומים בין המפלגות איתם הוא דן בשיחות מו"מ על מנת להקים קואליציה. בשבוע הקרוב צפויים בליכוד להאיץ את השיחות בין המפלגות אך טרם נקבע מועד לשיחת מו״מ עם יהדות התורה.

בליכוד יצטרכו בראשית הדיונים לפתור את נושאי הדת שמקשים על גיבוש הקואליציה בין הסיעות החרדיות לישראל ביתנו, ובראשם נושאי הגיוס והשבת. ביהדות בתורה מתעקשים על לאמץ נוסח שנחשף לראשונה ב׳בחדרי חרדים׳ אותו גיבש עו״ד מירון יחד עם צוותי המו״מ של יהדות התורה חברי הכנסת מאיר פרוש ואורי מקלב.

בנוסף, בליכוד יאלצו להתעלות על הקשיים בחלוקת התיקים, כאשר ביהדות התורה מבקשים עוד שני תפקידים של סגנים במעמד שר, באיחוד הימין דורשים את תיק המשפטים וברקע, השיחות בין הליכוד לכולנו עדיין לא החלו באופן רשמי וצוותי המו״מ טרם נועדו.

בתוך כך, הערב דווח ב׳החדשות׳ כי במטרה להקל על חלוקת התיקים, ולקראת הקרב בתוך ׳הליכוד׳, בסיעות הקואליציה הגיעו לסיכום על ביטול החוק שהוגש על ידי ׳יש עתיד׳ להגביל את מספר השרים ל-18 שרים בלבד, כך שיוכלו למנות שרים ללא הגבלה בעלות של מאות אלפי שקלים על מינוי שרים נוספים.

קואליציה בנימין נתניהו משבר משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד