י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"נראית כפרס על התנהגות מזלזלת ומתריסה"

הח"כית עוררה את תשומת לבו של מנדלבליט

בעוד נתניהו מנסה בכל דרך לדחות את מועד השימוע, ח"כית מהאופוזיציה מעירה את תשומת לבו של מנדלבליט לכוונותיו האמיתיות של ראש הממשלה כפי שרואות עיניה

הח"כית עוררה את תשומת לבו של מנדלבליט
היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90

בעקבות הדיווח ב'ערוץ 13', לפיו היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט לא יאשר דחייה בקיום השימוע לראש הממשלה בנימין נתניהו, כל עוד פרקליטיו לא יגיעו לקחת את כתב החשדות, חבר הכנסת קארין אלהרר ממפלגת 'כחול לבן' פנתה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, בו היא מעוררת את תשומת לבו, לבל יהין לדחות את מועד השימוע.

"לדחיית השימוע משמעויות פוליטיות נרחבות", מציינת הח"כית במכתבה למנדלבליט. לדבריה, "ראש הממשלה כבר הודיע לא מכבר כי מושב הקיץ של הכנסת עתיד להתארך וחברי הכנסת מיקי זוהר ובצלאל סמוטריץ' כבר הניחו את חוק החסינות במתכונתו החדשה על שולחנה של הכנסת. לאור הנסיבות, ברור כי דחיית השימוע מאפשרת את חקיקת החוק עוד טרם מועד השימוע ובכך מרוקנת מתוכן את ההליך המשפטי שבו ראש הממשלה מצוי בעת הזו".

עוד הוסיפה הח"כית המשתייכת לסיעתו של יאיר לפיד - 'יש עתיד'; "לא זו אף זו, סירובם של עורכי דינו של ראש הממשלה לאסוף את חומרי החקירה במועד הוא לא רק זלזול במשרד היועץ אלא במערכת המשפט כולה. במקרה כזה, דחיית השימוע נראית כפרס על התנהגות מזלזלת ומתריסה והיא פותחת פתח לנורמות חדשות ופסולות בהליך המשפטי בהן פרקליטים משתמשים בחומרי החקירה ככלי לדחיית שימוע".

לסיום היא מחדדת את המסר לעיניו של היועמ"ש, "לא ייתכן שראש ממשלה יפעל כנגד מערכת המשפט מתוך בית המחוקקים הישראלי בה בעת שהוא עתיד לעמוד לשימוע, ומערכת המשפט תקל עליו לעשות כן".

במכתב שישלח מנדלבליט לפרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך על פי הדיווח של אביעד גליקמן ב'ערוץ 13', היועמ"ש לא צפוי להסכים לבקשת דחיית השימוע, זאת כל עוד עורכי הדין לא לקחו כתבי החשדות שממתינים להם במשרדי פרקליטות מחוז ירושלים ברחוב צלאח א-דין בבירה.

עם זאת, להערכת כתב המשפט גליקמן, אחרי הכול (ולא מחר), היועמ"ש מנדלבליט יאפשר דחייה קצרה של כמה שבועות של מועד השימוע, במידה וכמובן עורכי הדין יטרחו לקחת את החומרים.

בתוך כך, טרם ברור מי יהיה בצוות ההגנה של נתניהו, שכן פרקליטיו של ראש הממשלה שוקלים באופן מעשי להגיש את התפטרותם בזמן הקרוב במידה ולא יגיעו להסדר כספי עם בנימין נתניהו באשר לשכרם, כך פורסם ב'כאן 11'.

אביחי מנדלבליט קארין אלהרר שימוע בנימין נתניהו חקירות נתניהו חוק החסינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד