י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מבוכה בטוויטר

הרמטכ"ל לשעבר המציא פסוק וכולם חגגו

שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון, הנמנה על מנהיגי מפלגת 'כחול לבן' גרם לעצמו מבוכה ברשת החברתית כשציטט פסוק בתהילים באופן שגוי והוסיף מילים שמעולם לא הופיעו במזמור • העוקבים התקשו להישאר אדישים - התגובות בפנים

הרמטכ"ל לשעבר המציא פסוק וכולם חגגו
יעלון צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון צייץ בחשבון הטוויטר שלו (ציוץ שבהמשך נמחק ותוקן) פסוק מתהילים, אך שיבש אותו בצורה משעשעת, מה שהביא את הגולשים להמציא פסוקים משלהם.

יעלון התכוון לצייץ את הפסוק מספר תהילים "עַד מָתַי רְשָׁעִים יַעֲלזוּ. יַבִּיעוּ יְדַבְּרוּ עָתָק". במקום זאת הוא צייץ "עד מתי רשעים יעלוזו, וצדיקים יזילו דמעה".

הציוץ התפרסם בהקשר להסרת מועמדותו של גיל מסינג מתפקיד דובר צה"ל. יעלון צייץ: "‏עוד יום של שפל לשלטון החוק במדינת ישראל: אזרח נאמן שסייע למוסדות אכיפת החוק במלחמה בשחיתות, מנוע מלשרת כדובר צה״ל, בעוד שראש ממשלה ועורכי דינו מהתלים ביועמ״ש לממשלה, כדי להמלט מאימת הדין! ״עד מתי רשעים יעלוזו״? (תהלים צ״ד)". כאמור, יעלון מחק את הציוץ הראשון עם הציטוט המעוות, ותיקן בשני.

הגולשים לא נשארו אדישים, והזכירו שיו"ר מפלגתו, גם הוא רמטכ"ל לשעבר, המציא גם פסוק בציוץ שפרסם בעבר, "בנפול אויבך אל תירא ובגוברו אל יירך ליבך". במקום "בנפול אויבך אל תשמח".

הגולשים הביאו דוגמאות לפסוקים שהם המציאו, כתגובה לפסוק המומצא שלא יעלון.

כך למשל, "אם בארגזים נפלה שלהבת, כי מציון תצא זמרה, ‏עד מתי רשעים יעלוזו ותנינים יזילו דמעה".

גולש אחר הגיב "‏‎כבר אמר יעקב חזן ממייסדי מפ"ם, רצינו לגדל דור של אפיקורסים וגידלנו דור של בורים ועמי ארצות".

גולשים נוספים הגיבו, "איש בער לא ידע וכסיל זה יצרת לשחק בו גי". ‏‎שאו שירים ושערים, אל תשליכנו בשערי שיקמה, ‏‎אשרי הגבר שישב בבית ולא במושב לצים, תהילים החדש' פרק ת. כי מציון תצא זמרה, ודבר ישעיהו מבנימינה. אם בארגזים נפלה שלהבת, ‏אם בארזים נפלה שלהבת, מה יגידו המים בכינרת?. ‏‎אם אין אני לי, ליהיא".

העיתונאי אריה ארליך צייץ בתגובה: "‏וכמו שנאמר: "עד מתי ליצנים ימציאו פסוקים מהתנ"ך וצדיקים יפרצו בצחוק" (ספר הג'ונגל, פרק ל"ה)".

משה בוגי יעלון רמטכ"ל פסוק תהילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד