י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הילדים המקומיים הפתיעו ושרו "שלום עליכם". צפו

הילדים המקומיים בברצלונה הפתיעו וריגשו את חברי משלחת מרכז רבני אירופה שהגיעו לבקרם, כאשר פצחו בשירת 'שלום עליכם' הנאמרת בליל שבת קודש

הילדים המקומיים הפתיעו ושרו "שלום עליכם". צפו
הרב אבא טורצקי צילום: באדיבות המצלם

משלחת של "מרכז רבני אירופה" יחד עם הגאון רבי אברהם יוסף התחילו היום מסע חיזוק בקרב הקהילות היהודיות בספרד ובגיברלטר. במסע שיימשך ארבעה ימים ישאו הרבנים דברים בקהילות ומוסדות חינוך ברחבי ספרד וגיברלטר.

במשלחת משתתפים הרב אריה גולדברג מנכ"ל "מרכז רבני אירופה", הרב יוסף ביינהקר סמנכ"ל 'המרכז' והרב אברהם אבא טורצקי מזכיר מועצת רבני אירופה.

את המסע התחילה המשלחת בביקור בבית הקהילה היהודית ובתלמוד התורה בברצלונה. עשרות ילדים הלומדים במקום, יחד עם ראשי ואנשי הקהילה היהודית הגיעו לקבל את פני חברי המשלחת. הילדים המקומיים הפתיעו וריגשו את חברי משלחת כאשר פצחו בשירת 'שלום עליכם' הנאמרת בליל שבת קודש.

לאחר סיום השירה נעמדו עשרות הילדים בשורה וביקשו מהגר"א יוסף שיברך כל אחד מהם. כשעיניו דומעות מהתרגשות הוא בירך את הילדים. לאחר מכן קם ונשא דברים: "שמעתי על הקהילה ואורח חייה, אך אינה דומה שמיעה לראיה. יברך הקב"ה וישמור את כל מנהיגי הקהילה, אנשיה וכל יוצאי חלציהם שימשיכו לגדול בתורה ויראת שמים".

לאחר מכן יצאו אנשי המשלחת לביקור בקהילת "בית דוד" בראשה עומד הרב שמעון בר-חן. כמו כן ביקרו בבית הכנסת העתיק בברצלונה שאינו פעיל ובמקווה בן מאות השנים הנמצא בו. הגר"א יוסף בדק ובחן במשך זמן ארוך את המקווה. בהמשך נפגשו חברי המשלחת גם עם שלוחי חב"ד בברצלונה.

מחר, יום שני, צפויה המשלחת להגיע למדריד שם תהיה אורחת של הקהילה היהודית המקומית. ביום שלישי תגיע המשלחת לגיברלטר, שם ישא הגר"א יוסף בשעות הבוקר שיעור בכולל האברכים המקומי בהלכות "הטמנה בשבת". בשעות הצהריים הוא אמור לשאת דרשה קצרה בפני ה'בעלי בתים' המקומיים בנושא "חשיבות של שילוב תורה עם עבודה".
בגיברלטר תקיים המשלחת סיורים במוסדות החינוך המקומיים ובבית העלמין היהודי.

הביקור החשוב שהתחיל היום, יסתיים ביום חמישי.

יו"ר "מרכז רבני אירופה" הרב מנחם מרגולין אמר כי מדובר במסע שנועד לחזק את בני הקהילות באירופה, וכמוהו עושה 'המרכז' כמה פעמים בכל שנה, כדי לעמוד מקרוב אחר הצרכים של אנשי הקהילות היהודיות באירופה ולהשיב לשאלות השונות. "המשלחת מתקבלת בחום רב על ידי בני הקהילות וניכר הצמאון לחיזוק הזהות היהודית גם בקרב בני הדור הצעיר", ציין.

מנכ"ל המרכז הרב אריה גולדברג ציין כי למרות המאמץ הרב הנדרש מהרבנים חברי 'המרכז', הם נרתמים בכל פעם מחדש לקיום המסע, בהיותם מודעים לחיזוק הרב שהוא נותן לאנשי הקהילות.

שלום עליכם ברצלונה מרכז רבני אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד