ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אברך הותקף בצעקות

טענות בניו-יורק: הנהגת העיר נכשלת בהתמודדות עם האנטישמיות

שורת תקריות אנטישמיות שהתרחשו בעת האחרונה ברחבי ארצות הברית ובריכוזים החרדים בניו-יורק, מובילות לתסכול בקרב התושבים המבוהלים • אברך הותקף בעת שצעד עם ילדיו בקריאות מזעזעות • בניו יורק מאשימים: הנהגת העיר נכשלת בהתמודדות עם ההתפרצויות

טענות בניו-יורק: הנהגת העיר נכשלת בהתמודדות עם האנטישמיות
השומרים בורו פארק בפעולה צילום: Boro Park Actions

אברך חסידי שצעד עם ארבעת ילדיו (בגילאי 7 עד 14) מבית הכנסת בשבת בבוקר בשכונת בורו פארק שבברוקלין, הותקף בצעקות על ידי תלמידי תיכון שצעקו לעברו "אני אוהב את היטלר!".

לדברי האברך, "כאשר הלכתי דרך שטח הקמפוס של בית הספר התיכון פרנקלין, שני סטודנטים ממוצא אסיאתי התחילו לצעוק עלי ועל ארבעת הילדים שלי "אני אוהב את היטלר אני אוהב את היטלר".

האברך שיחזר עוד, "הילדים שלי היו מבוהלים והייתי בהלם, אז ביקשתי מהם לחזור על עצמם כדי לוודא ששמעתי נכון, אבל התלמידים חבשו מיד כובע של הקפוצ'ונים אותם לבשו, והחלו להתרחק. הלכתי מיד לדווח על האירוע למנהלת בית הספר, והם אמרו לי להגיש תלונה במשטרה, דבר שעשיתי מאוחר יותר באותו ערב במוצאי שבת", כך דיווח האתר Yeshiva world news.

בהתייחסות לאירוע האנטישמי האחרון, ובנוגע לכל אירועי האנטישמיים הרבים שמתרחשים כמעט מידי יום ברחבי ארצות הברית, מאשים המחוקק דוב הייקינד את ההנהגה באוזלת יד.

לדברי הייקינד, "מאחר וההטרדה שלהם הייתה מילולית, כל מה שניתן לעשות זה להגיש תלונה במשטרה, ואם זה לא מזעזע את הרגישות של ניו יורקים טובים והגונים, אז אולי הגיע הזמן לקבל את זה שהדברים הללו הם הנורמלי החדש, אבל האם אנחנו מוכנים לקבל זאת? האם אנחנו מוכנים לקבל את העובדה שיהודים מותקפים על עצם היותם יהודים? האם זה דבר שבשגרה ב-2019 בניו יורק?".

המחוקק האשים, "עד כה, הנהגת העיר נכשלת בהתמודדות עם התפרצויות של פשעי שנאה אנטישמיים, אבל זה לא מאוחר מדי, עדיין".

האנטישמיות בארצות הברית הגיעה לשיאים חדשים, כשחסידים מוכים ברחובות ללא שום פחד מצידם של הבריונים.

לפני שבוע, האנטישמיות המכוערת שוב הרימה את ראשה, ואברך חסידי הותקף ללא התגרות מצידו בשכונת וויליאמסבורג שבברוקלין בידי אלמונים שהטיחו בו דברים פוגעניים ואף פגעו בו פיזית באופן אלים.

האירוע קרה בשבת לפני שבוע. האברך - לבוש בשטריימל וקפוטה עבר ליד קבוצת בריונים, ובלי לומר מילה, ניגש אחד מהם אל החסיד והכה אותו בפניו.

במקביל, בריון נוסף סינן כמה הערות אנטישמיות לעברו, וחברי הקבוצה ברחו מיד מהמקום.

בנוסף, אברך חסידי הוכה לפני ארבעה ימים בלב וויליאמסבורג החרדית. הוא הותקף בראשו על ידי עובר אורח ללא שום סיבה, כשצעיר גוי ניגש אליו, הכה אותו בעוצמה בראשו, ונמלט מהמקום. תלונה הוגשה במשטרה, אך עד כה לא נעצרו חשודים בשני המקרים.

תקיפות אנטישמיות בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד