י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפשרה המסתמנת

המכסות ייקבעו על ידי הממשלה; בליכוד ממתינים לאישור המועצת

לאחר הארכת המועד הסופי להרכבת הקואליציה, התגבש מסמך הבנות בין צוותי המשא ומתן של הליכוד והסיעות החרדיות, במסגרתו מסתמנת פשרה בנושא שאיים להוביל למשבר בהקמת הממשלה • במסמך נקבע כי הממשלה תקבע את מכסות הגיוס של בני הישיבות • ומה המוקש?

המכסות ייקבעו על ידי הממשלה; בליכוד ממתינים לאישור המועצת
אילוסטרציה. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעוד נושא חוק הגיוס היה למוקש של ממש בגיבוש הקואליציה העתידית, בליכוד העבירו מסמך פשרה בפני חברי צוות המו"מ של הליכוד כאשר צוותי המו"מ ממתינים כעת לאישור ה'מועצת.

על פי הדיווח של העיתונאי עקיבא וייס במהדורת החדשות של כאן 11, בימים האחרונים העבירו חברי צוות המו"מ של של הליכוד למפלגות את מסמך הפשרה בעניין חוק הגיוס לידי צוותי המו״מ של הסיעות החרדיות.

על פי מתווה הפשרה, הממשלה תפעל לשמירת מעמדם של תלמידי הישיבות. במדינת היהודים לא יגבילו מכסה ללומדי תורה, ובהקשר לכך - במסמך מצוטטים דבריו של ראש הממשלה כי בחור ישיבה שלומד תורה לא יכנס בשום אופן לכלא.

במסמך שהתגבש מתייחסים לבעיה שהובילה להתנגדות מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. במסגרת הפשרה נקבע כי הממשלה תהיה זאת שאחראית ורשאית להחליט מהו מספר המתגייסים השנתי, מה שיקשה על מימוש הסנקציות.

בנוסף, במסמך מתייחסים גם לנושא גיוס הבנות. בליכוד מתחייבים כי נשים העומדות בתנאי התקנות לא יתקלו במכשולים ובקשיים בקבלת הפטור וזאת במענה לדרישה של יהדות התורה, כפי שדרשו במסמך הדרישות שהוגש לליכוד.

כאמור, מדובר במתווה שטרם ברור האם הוא קיבל את אישורו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהתעקש שלא לשנות "פסיק או אות" בחוק הגיוס. כאמור, כעת ממתינים בליכוד לאישור מועצת גדולי התורה שאמורה להתכנס בשבוע הבא.

בתוך כך, הערב דווח בקול ברמה כי נתן אשל, נאמנו של ראש הממשלה נתניהו ומי שלוקח חלק בצוות המו"מ של הליכוד ממליץ לראש הממשלה שלא למהר לחתום עם הסיעות החרדיות בטענה שברגע האחרון הם יתקפלו ויסירו את כל הדרישות שלהם בנושאי דת ומדינה שמקשים כעת להגיע לסיכומים עליהן.

מועצת גדולי התורה יעדי הגיוס חוק הגיוס פשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד