י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מז'יבוז'

רה"י הישיבה הליטאי מסר שיעור לבוגרים החסידים

רשמים משבת התעלות והתאחדות של בוגרי ישיבת 'אורייתא' בעיירה מז'בוז' שבאוקראינה בסמוך לציון הבעל שם טוב הקדוש. במהלך השבת נשא דברים בפני הבוגרים הגרש"ב סורוצקין ר"י 'עטרת שלמה'

רה"י הישיבה הליטאי מסר שיעור לבוגרים החסידים
בוגרי ישיבת אורייתא בשבת במז'יבוז צילום: באדיבות המצלם

קרוב למאה מבוגרי ישיבת 'אורייתא' השתתפו בשבת התאחדות והתעלות בעיירה מז'יבוז' שבאוקראינה. מי שליווה את המסע היה המנהל הרוחני בישיבה, הרה"ג רבי דוד שפר. המסע החל ביום חמישי בלילה (ליל שישי) אז טסו בני החבורה ביחד לאוקראינה. בדרך למז'יבוז' עצרו הבוגרים בברדיטשוב, שם התפללו שחרית בציונו של רבי לוי יצחק זיע"א סנגורן של ישראל.

לאחר מכן הגיעו למז'יבוז' והחלו בהכנות לקראת השבת. סעודות השבת והתפילות נערכו בהתעוררות גדולה ובדיבוק חברים.  בליל שבת נשא דברים המנהל הרוחני הרה"ג רבי דוד שפר, שהעלה על נס את ההווי המיוחד של אורייתא, שבוגריה שומרים על קשר – ובעצם מהווים מעין קהילה – גם לאחר נישואיהם.

הדבר בא לידי ביטוי בשיעורים השבועיים שמוסר ברחבי הארץ לבוגרי הישיבה הרה"ג ר' מרדכי צבי ברנשטיין רב ומו"צ דישיבת אורייתא ומו"ץ דחסידי פינסק קרלין. כמו גם בהקמת "בית אורייתא" בבני ברק שמשמש בית מדרש לקהילת בוגרי ישיבת אורייתא המתגוררים בעיר התורה והחסידות. במז'יבוז' שהה באותה שבת גם ראש ישיבת עטרת שלמה, הגאון רבי שלום בער סורוצקין, ששוחח עם בוגרי הישיבה ואף מסר להם שיחת חיזוק בשבת בצהרים.

סעודה שלישית, רעווא דרעווין, נמשכה זמן רב כשהמשתתפים שרים שירי רגש בהתעוררות גדולה סעודת מלוה מלכה שחתם את השבת נערך בציון הבעש"ט במז'יבוז', שם התקיימה תפילה מיוחדת לישועת הכלל והפרט לאור המצב הביטחוני הקשה השורר בארה"ק.

אורייתא מזיבוז בוגרים הרב שלום בער סורוצקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד