י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הוא היה תמים

הרבי למשפחה: פנחס מנחם לא קרבן של גור

במהלך ביקור ניחומים שערך הרבי מויז'ניץ אצל בני משפחת הקדוש פנחס מנחם פשווזמן הי"ד שנהרג מרסיסי טיל באשדוד ניחם הרבי את המשפחה והאלמנה השבורה • "פנחס מנחם אינו קרבן יחיד של בני המשפחה או של חסידות גור, כי אם קרבן ציבור של כל כלל ישראל", אמר האדמו"ר

הרבי למשפחה: פנחס מנחם לא קרבן של גור
הרבי מויז'ניץ מנחם את בני משפחת פשווזמן צילום: יהושע פרוכטר

במוצאי השבת האחרונה הגיע האדמו"ר מויז'ניץ לביקור חיזוק ועידוד בעיר אשדוד, לאחר השבוע הקשה שעבר על ציבור התושבים עקב מתקפת טילים מעזה. 

את הביקור פתח הרבי בניחום אבלים בבית הקדוש ר' פנחס מנחם פשווזמן הי"ד שנהרג מרסיסי טיל. האדמו"ר האריך בדברי חיזוק וניחום לבני המשפחה באמרו: כי "פנחס מנחם אינו קרבן יחיד של בני המשפחה או של חסידות גור, כי אם קרבן ציבור של כל כלל ישראל". 

"ואם בשמים החליטו לקחתו לקרבן ציבור זהו סימן כי הוא היה "תמים", ומי שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו די, ובטח עומד פנחס מנחם הי"ד לפני כסא הכבוד ומתחנן למפלתם של העומדים עלינו לכלותינו ימ"ש ולגאולה השלימה בקרוב, לאחר מכן נכנס האדמו"ר לאלמנה ועודדה בדברי חיזוק וניחום", הוסיף הרבי מויז'ניץ.

משם הגיע האדמו"ר לבית המדרש בעיר, שם התאספו מאות בני הקהילה לשיחת חיזוק ועידוד, בדגש על ילדי תשב"ר שנכחו גם הם במקום וזאת לאור בקשת האדמו"ר, שחפץ היה להרגיעם לאור הטראומות שחוו במהלך השבוע.

האדמו"ר האריך בדברי חיזוק, עידוד והרגעה, באמרו לילדי החמד כי אמונה בה' ואמונת צדיקים שומרת עליהם מכל משמר ומי שמפחד יעמיד אל מול עיניו את תמונת אביו בעל ה"ישועות משה" זצוק"ל וכך יתחזקו באמונה בקב"ה שמגן ושומר על ילדי ישראל. 

לאחר מכן עברו ילדי הצאן לפני הקודש כשהאדמו"ר משוחח עם כל ילד וילד ושואל האם הוא מפחד ומעודד ומחזק לבל יפלו ברוחם. כן עברו לברכה תושבי אשדוד, כאשר בסיום המעמד, קם האדמו"ר לריקוד מיוחד עם ילדי החמד.

אשדוד ניחום אבלים מרכז חסידי ויז'ניץ קרבן ציבור חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד