י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מקשיח עמדות

ליברמן: "מחכים לתשובתו של הרבי מגור? - אין שום שינוי" • צפו

יושב ראש 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן מנסה להקשיח את עמדותיו ברקע הארכת הזמן להרכבת הקואליציה ואף מאיים כי באם דרישותיו לא תתקבלנה יפנה לספסלי האופוזיציה • ליברמן הכחיש את הדיווחים על פשרה מוסכמת סביב חוק הגיוס וטען: "אי אפשר לעשות פשרה על פשרה"

ליברמן: "מחכים לתשובתו של הרבי מגור? - אין שום שינוי" • צפו
ליברמן צילום: Tomer Neuberg/Flash90

פחות משלושה שבועות למועד הסופי להקמת הממשלה ולקראת ישיבת המו"מ המתוכננת בין הליכוד ליהדות התורה מחר, יו"ר ישראל ביתנו חה"כ אביגדור ליברמן מקשיח את עמדותיו בעניין כניסת הקואליציה ומציב לליכוד חמישה תנאים עבור כניסתו לקואליציה שהוא מאיים כי אין לו בעיה לשרת את עם ישראל גם מהאופוזיציה.

בפתח ישיבת הסיעה השבועית אמר היום (שני) ליברמן כי, "ניסינו עד היום למצות מו"מ עם הליכוד בתוך חדרים סגורים תוך כדי דיון ענייני בשקט וללא הדלפות. לצערי בשבוע האחרון יש גל של הדלפות, פרשנויות ושמועות ממקורבים רחוקים וזה הופך את זה למצב בלתי אפשרי והחלטתי שנבהיר היום איפה עומדים הדברים".

ליברמן הבהיר כי, "אנחנו לא רוצים לריב עם אף אחד, אין לנו כוונה גם לרצות אף אחד. רוצים להקים ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים".

יו"ר 'ישראל ביתנו' הוסיף, "אני לא רוצה למשוך את כולם עד יום ה-40 ואז להודיע שאנחנו לא מצטרפים לקואליציה. סיעת הליכוד היא אומנם הגדולה והיא מובילה את המו"מ אבל גם היא צריכה להבין שגם למפלגות קטנות יש עמדות ועקרונות".

ליברמן חשף כי הגיע לסיכום עם הליכוד על סוגיית התיקים לפיו, "בנושא של התיקים - אין לנו שום בעיה. לכולם ברור וידוע - מדובר בתיק ביטחון ותיק הקליטה והעלייה ועוד דברים שהגענו לעמק השווה לגביהם - הליכוד התחייב לחוקק את חוק עונש מוות מחבלים בשלוש קריאות תוך חצי שנה".

ליברמן הציב חמישה תנאים עבור כניסתו לקואליציה והמשך שיחות המו"מ ובהם בנושא תפקידו כשר הביטחון ובהכרעה מול החמאס, "עם כל הכבוד והערכה, לא אהיה שר הביטחון אם אאלץ להתקוטט עם ראש הממשלה על הדברים האלה. אי פינוי זו טעות חמורה" וכן דרישות בחוק הגיוס, פנסיות, חוק הגיוס, בדיקות  הדי אן אי למתגיירים ודרישה נחרצת לקבל גם את וועדת הפנים בכנסת לידם.

בדבריו הוא הבהיר ואיים כי, "אם חמשת הסעיפים האלה מקובלים, נשמח להמשיך הלאה. אם זה לא מקובל, זו תהיה זכות גדולה לשרת את עם ישראל באופוזיציה".

בדבריו הכחיש ליברמן את הדיווחים סביב פשרה על חוק הגיוס, לפיה היעדים יקבעו על ידי הממשלה ולא בבסיס החוק. לטענתו, "שמעתי שמחכים לרבי מגור - מבחינתנו אין שום שינוי, אנחנו מבחינתנו דורשים את החוק כמו שזה, כולל כל הפסיקים והנקודות בו, לא נסכים לפחות מזה. כמו שהחוק אושר בקריאה ראשונה, כך הוא צריך לעבור בקריאה שניה ושלישית. אני מאד מסופק אם בג"ץ ייתן עוד דחייה, בסוף יולי פג הדחייה שנתן בג"ץ ואני מאוד מסופק אם בג"ץ ייתן עוד דחייה לגבי חוק הגיוס".

ליברמן התחייב לדיווח על פשרה אפשרית שאמר, "זה לרוקן את החוק מתוכן, אי אפשר לעשות פשרה על פשרה. את החוק הזה הבאנו אחרי הידברות עם כל הגורמים בעולם החרדי. לעשות עוד פשרה - זה לא עושה שכל. אי אפשר לשנות סיכומים כי לחרדים יש יותר ח"כים. לא נסכים לשנות אפילו פסיק אחד".

הרחבת הקואליציה אביגדור ליברמן סיעות חרדיות חוק הגיוס הרבי מגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד