י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הח"כ החרדי בירך

בנאומו הראשון בכנסת: גנץ תקף את רה"מ

מנהיג 'כחול לבן' בני גנץ עלה לדוכן הנאומים בכנסת, לראשונה מאז נבחר, והקדיש חלקים נרחבים מנאומו למתקפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אותו האשים כי מציב עצמו לפני הכל

בנאומו הראשון בכנסת: גנץ תקף את רה"מ
גנץ צילום: גילי יערי / פלאש 90

לראשונה מאז נבחר לכהן כחבר הכנסת, עלה היום (שני) יו"ר כחול לבן בני גנץ לנאום בפני מליאת הכנסת וניצל את ההזדמנות לתקוף שוב את ראש הממשלה בנימין נתניהו. כפי הנהוג, לאחר נאומו עלה ח"כ יעקב אשר, בו בחר באורח מפתיע, לברכו.

בנאומו אמר גנץ, "אחרי שלושים ושמונה שנים שבהן שירתי את מדינת ישראל במדי צה"ל, אני שב, בתחושת זכות גדולה, לשרת אותה כחבר בכנסת ישראל. אחרי ארבעה עשורים שבהם השתתפתי במערכה על בטחונה, אני שב לשרת את המדינה ויוצא למאבק על דמותה, על נפשה ועל צלמה של מדינת ישראל".

"אינני עומד כאן לבדי", הוסיף גנץ, "אני עומד כאן בשם מיליון מאה עשרים וחמישה אלף, שמונה מאות שמונים ואחד הנשים והגברים אשר הצביעו כחול-לבן. יש למעלה ממיליון בוחרים - מכל שכבות החברה הישראלית, ללא הבדל דת וגזע, שהצביעו עבור מדינה יהודית, דמוקרטית, חזקה, צודקת ומשגשגת".

גנץ המשיך ותקף את נתניהו כשאמר כי מצביעיו "מרגישים שממשלתם מנסה להשתיק אותם ורואה בהם מטרד מייגע. כך בשקט בשקט, הם ואנחנו, מאבדים מדי יום עוד פיסה קטנה מישראל שהכרנו ושעליה גדלנו, מתרחקים עוד פסיעה מחברת המופת שביקשנו להיות, מחברת המופת שאנו צריכים להיות".

עוד אמר יושב ראש האופוזיציה, "כמות החשדות שמנסים להדחיק באמצעות הסכמים פוליטיים מעידים כי שלטון החוק אינו מעניין כלל את העומד בראשה של הממשלה הקיימת ושל זו המסתמנת. כמות המאמצים המוקדשים לקידום פסקת ההתגברות וחוק החסינות כדי לכונן לו קואליציה של מבצר משפטי, מעידה כי הוא, נתניהו, מציב עצמו לפני הכל".

בנאומו הבהיר גנץ, "אנחנו ניאבק ברחובות, בכיכרות, בשכונות, בבתי הספר, בזירה התקשורתית והמשפטית על שלטון החוק. אחרת, מדינת ישראל תימצא עצמה בימים החשוכים ביותר שידעה. אותם למעלה ממיליון אזרחים אשר עומדים עמי כאן היום יודעים כל זאת ואני אומר לכם באמונה גדולה כי גם מרבית אלו שלא הצביעו כחול לבן מעוניינים ביושרה, בממלכתיות ובשימור החוק".

בסוף דבריו הזכיר שוב ח"כ גנץ כי "היום, נשוב ונברך את נתניהו על הישגו אבל נזכיר לו: אנחנו לא זזים מכאן. אתם כאן ואני כאן כדי להישאר ולהוביל מנהיגות אחרת, להוכיח לכולם שיש דרך אחרת. כחול לבן כאן כדי להזכיר כי האופוזיציה אינה בבחינת מיעוט נדרס אלא אלטרנטיבה שלטונית. ימים אלו, ימי ספירת העומר שלפני חג השבועות, מזכירים לנו את ההבטחה לעמנו – "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו".

בני גנץ מפלגת כחול לבן אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד