י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בריא בנפשו?

התייצב אחרי 45 שנים: "אני רצחתי את רחל"

מוזר ביותר. אדם בשנות השבעים לחייו התייצב אתמול בתחנת משטרה והודה ברצח החיילת רחל הלר ע"ה לפני 45 שנים, מקרה שלא פוענח עד הלום • במשטרה מתרשמים שמדובר באדם שאינו בריא בנפשו והוא נשלח להסתכלות • לפני כמה שנים שוחרר אדם שישב 8 שנים כשחשוד ברצח ופוצה ב-5 מיליון שקלים 

התייצב אחרי 45 שנים: "אני רצחתי את רחל"
צללית אדם. אילוסטרציה צילום: unsplash

גבר בשנות ה-70 לחייו, התייצב אתמול (שני) בתחנת המשטרה, והצהיר בפני השוטרים המופתעים כי לפני 45 שנה, בשנת 1974 רצח את החיילת רחל הלר (19) שאותרה עם סימני אלימות קשים בחולות הסמוכים לקיבוץ שדות ים, וכן סיפר כי רצח אדם נוסף בשנת 1970, עליו דווח שהתאבד.

החשוד, תושב כפר ראמה בגליל, נעצר ונחקר. בהמשך יום האתמול הוא הובא לבית משפט השלום בנצרת, שם לבקשת המשטרה, סגן הנשיא, השופט נעמן אדריס קיבל את בקשת המשטרה ושלח אותו להסתכלות פסיכיאטרית, תוך שהוא מטיל צו איסור פרסום על פרטי החקירה.

פרקליטו של החשוד, עו"ד סעיד חדאד מהסנגוריה הציבורית, אמר כי "מדובר בבן אדם שקיבל על עצמו את ההחלטה המוזרה הזאת. אני חושב שבהמשך כולם יבינו שאין שום קשר לשני המקרים שהוא הזכיר ואנחנו נוכיח את זה בבית המשפט". עוד אמר, "מדובר באדם מבוגר שמתמודד במשך שנים עם מחלת נפש ומוכר לרשויות בריאות הנפש. יש חשש כי מדובר בהודאת שווא ואנו מצפים ממשטרת ישראל שתחקור את גרסתו בהקדם כדי למנוע מעצר ארוך מאדם חולה".

לאחר רצח החיילת רחל הלר ז"ל, נעצר עמוס ברנס ושנתיים לאחר מכן הורשע ונשפט למאסר עולם. אולם בעקבות שורה של כשלים, ברנס שוחרר מהכלא לאחר כשמונה שנות מאסר. ב-2002 במסגרת משפט חוזר, קבע בית המשפט שהוא יפוצה בכ-5 מיליון שקלים בגין מאסר שווא.

חשוד ברצח רצח חיילת הודאה במעשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד