י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התבטאות אומללה

"נאום החסיד מזכיר את הנאום של היטלר"

סערת החצבת בניו יורק: מחלקת הבריאות הודיעה על סגירת ישיבה בפלטבוש עד להודעה חדשה • פעיל נגד החיסונים לחסידים בהתבטאות אומללה: "הנאום של החסיד מזכיר את הנאום של היטלר" • צפו בתיעוד

"נאום החסיד מזכיר את הנאום של היטלר"
הישיבה צילום: באדיבות המצלם

מחלקת הבריאות של ניו יורק הודיעה אתמול (שלישי) כי היא סוגרת עד להודעה חדשה את ישיבת "מרכז קווינס" שבפלטבוש בשל אי ציות להוראת מחלקת הבריאות ועל מנת לוודא שכל התלמידים מחוסנים.

מחלקת הבריאות מסרה ב-9 במאי, כי היא דורשת מכל הבחורים להיות מחוסנים מנגיף החצבת, אך הנהלת הישיבה לא עמדה בהוראה. כך דיווח האתר Yeshiva world news.

הישיבה של "מרכז קווינס" לא תפתח מחדש עד שמחלקת הבריאות תאשר תכנית פעולה שהוגשה -תכנית שתטפל בחוסר ההיענות של תלמידים לקבל את החיסון.

תשע מוסדות נסגרו בשל החצבת

יצוין כי הישיבה הנוכחית היא התשיעית שנסגרה בעיר במהלך ההתפרצות של מחלת החצבת, והראשונה שלא ממוקמת בברוקלין.

שמונה מוסדות החינוך הקודמים, רובם ישיבות בוויליאמסבורג, ייפתחו גם הם מחדש בפיקוח משרד הבריאות - רק לאחר הגשת תכנית פעולה מתקנת שאושרה על ידי מחלקת הבריאות.

אנשי מחלקת הבריאות הודיעו כי מספר החולים ממשיך לטפס, ובשבוע שעבר הגיע לשיא חדש של 498 חולים.

יותר משלושה רבעים מהמקרים, 399, נמצאים בקהילה החרדית של ויליאמסבורג, ברוקלין - שם שיעורי החיסון נמוכים מהרגיל.

"נאום החסיד מזכיר את הנאום של היטלר"

תוך כדי המאבק נגד אלו שלא מחסנים, הגיעו מספר אנשים ועשו כנס הסברה באולם 'אטריום' במונסי אתמול והעסקנים יצאו נגדם; בכנס היה גם רופא שרישיונו נשלל לאחר שעבר על החוק. הרופא הגיע כדי להסביר שאסור להתחסן. יש לציין כי כל הרבנים ללא יוצא מן הכלל הורו לכולם להתחסן.

מחוץ לכנס עמד רכב עם רמקול וקרא לאנשים להתחסן, ואחד מהאנשים שמתנגדים לחיסון, ג'ימי שיר, אמר לאנשים שם כי הכרוז "מזכיר לו את היטלר, הנאום שלו ברמקול הוא בדיוק כמו הנאום של היטלר". המשטרה הגיע למקום כדי לוודא שהעסק לא יוצא משליטה.

חרדים פלטבוש חצבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד