י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צדק פואטי

בין התלוש של האברך לתלוש של הגב' לפיד

משפחת לפיד זועמת, ובצדק, על הפרסום לפיו ליהיא קיבלה 50,000 ש"ח בעוד בפועל היא קיבלה 10,000 ש"ח; אבל רגע, זה לא מה שעשה לפיד לאברכים - ניפח את משכורתם מ-765 ש"ח ל-7,800 ש"ח? • טור דעה מאת יוסי אסולין

בין התלוש של האברך לתלוש של הגב' לפיד
לפיד צילום: גילי יערי, פלאש 90

במסגרת מסע ההסתה הפרוע שלו, שדומה כי קיבל עדנה מחודשת מאז נכשל כישלון חרוץ במערכת הבחירות האחרונה - אמר לפיד בשבוע שעבר כי אברכים מקבלים מהמדינה 7,800 ש"ח. לא פחות.

כמובן שהנתונים שהציג מופרכים בעליל; בפועל, אברך מתקיים על מלגה מצומקת בסך 765 ש"ח. זה הכל. שקר גס שהתפרק לגורמים. אלא שמסתבר שלעלילה הזאת יש פרק ב'. 

בסוף השבוע האחרון הודיעה רעייתו של לפיד, ליהיא, על שפוטרה מ'ידיעות אחרונות' ועוררה גל תגובות מכל קצוות הקשת. אחד האתרים אף הנפיק ידיעה לפיה היא משתכרת ע"ס 50,000 ש"ח מידי חודש בחודשו.

הידיעה התפשטה כאש בשדה קוצים ומיד התחיל דיון האם מדובר בשוחד שהעביר מוזס ללפיד כדי שזה יתגמל אותו בפרסום או 'כשיעלה לגדולה'.

בבית משפחת לפיד זעמו מאוד על הנתון המנופח שהוצג. הלפידים הגדילו לעשות ואף הוציאו תצלומים של תלושי השכר המוכיחים שחור על גבי לבן כי השכר שקיבלה בפועל עמד על 10,000 ש"ח בלבד.

האמת שזה ממש לא מעניין כמה קיבלה הגברת לפיד. זה עניינה הפרטי. בוודאי כל עוד אין בסיס לחשד לשוחד. הזעם של לפיד דווקא מוצדק. ניפחו את משכורתה של רעייתו בצורה חסרת פרופורציה - מ-10,000 ל-50,000 ש"ח. 

אבל רגע, האם זה לא מה שעשה לפיד לאברכים ממש לאחרונה - ניפח את משכורתם מ-765 ש"ח ל-7,800 ש"ח? דומה שכעת אין מי שיכול להבין את העוול שנגרם לאברכים יותר מלפיד עצמו. צחוק הגורל.

בשולי הדברים: אמש ביקש ארי קלמן, כתב 'בחדרי חרדים', מיאיר לפיד להתנצל על הדברים שאמר. מה אתם חושבים שהייתה תשובתו? ובכן, האיש סירב להנצל. למרות שאפילו במגזר שלו הודו כי מדובר בשקרים גסים.

תשובתו המוזרה הייתה: "קודם שהם (החרדים) יתנצלו בפניי שהם קראו לי עמלק; בתנ"ך כתוב שאמורים להשמיד את כל זרעו - אז בשם הילדים שלי שקודם יתנצלו בפני אחרי זה שיחזרו אליי".

"אני יכול לעשות רשימה של נתונים שתלוי כמה ילדים יש, אני לא אכנס אתכם לנתונים. קודם שיחזרו אלי כל הצדיקים שכל כך נבהלו ויגידו לי מה הם חושבים על זה שבעיתונות החרדית קראו לי פעם אחרי פעם עמלק, שזה ממש קריאה לפגוע בילדים של בן אדם".

אין מילים.

יאיר לפיד אברכים משכורת ליהיא לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד