י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חרם על ישראלים?

בגלל בקשת אוכל כשר: נאסר על נוסע לטוס

איש עסקים שמחזיק בדרכון ישראלי ומתגורר בגרמניה התכוון לעלות על טיסה במטוס של חברה ממדינת כווית אך הבקשה שלו למזון כשר הסגירה את מוצאו ונמנע ממנו לטוס | איש העסקים הגיש תביעה על אפליה 

בגלל בקשת אוכל כשר: נאסר על נוסע לטוס
מטוס כוויית איירווייז צילום: Mark Harkin, wikipedia

איש עסקים ישראלי המתגורר בגרמניה תכנן לטוס במטוס של חברת התעופה הלאומית של כוויית לסרי לנקה, אך נמנע ממנו לעלות על המטוס, לאחר שהתגלה כי הוא מחזיק בדרכון ישראלי. לטענת הכווייתים החוק במדינה אוסר עליהם לעשות עסקים עם ישראלים.

על פי הדיווח של איתמר אייכנר מאתר Ynet, איש העסקים מתגורר בפרנקפורט, והוא הגיש אתמול תביעה בבית משפט במינכן נגד חברת התעופה הלאומית של כוויית, "כוויית אירוייז", שהפלתה אותו על רקע אנטישמי. הנוסע המאכוזב ציין בתביעה כי החברה סירבה להטיס אותו רק בשל היותו אזרח ישראלי.

בתביעה נאמר כי הוא הזמין טיסה ממינכן לסרי לנקה בחודש נובמבר האחרון, אך חברת התעופה סירבה לאפשר לו לטוס, רק כי הוא מחזיק בדרכון ישראלי. הדבר התגלה לאחר ששאל אם יוכל לקבל ארוחה כשרה על הטיסה. זהו המקרה השני שבו אזרח ישראלי מסורב לטוס בחברה.

ברוק גולדשטיין, מנכ"לית פרוייקט לוחמה משפטית אמרה: "שוב ושוב כוויית איירווייז מוכיחה שהיא חברת תעופה שמחזיקה מדיניות צבועה שאין לה מקום בדמוקרטיות ליברליות מודרניות. חברה שזורקת אזרחים ישראלים ממטוסיה צריכה להיזרק מגרמניה. כאשר נשללת זכותו של יהודי לטוס אחרי שביקש ארוחה כשרה בגרמניה או בכל מקום, אז כל אדם שמכבד ערכים של שוויון, הגינות, ושלטון החוק צריך להיות מזועזע".

טיסה ישראלים אוכל כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד