י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רק תרגיל

מטוס פגע באוטובוס ורסיס הצית אש במפעל

במסגרת תרגיל שבוצע היום (שלישי) דימו פגיעה באוטובוס עמוס נוסעים, שגרמה לשריפת ענק ביער סמוך, והובילה בעקבות רסיסי הפיצוץ לשריפה במפעל בו קיים מיכל אמוניה

מטוס פגע באוטובוס ורסיס הצית אש במפעל
תרגיל חירום בחיפה צילום: דוברות המשטרה

מטוס שהיה בהמראה משדה התעופה בחיפה, לא הצליח להתרומם באוויר, פגע באוטובוס עמוס נוסעים, כתוצאה מהאש התלקחה שריפת ענק ביער סמוך, מרסיסי הפיצוץ פרצה שריפה במפעל בו יש מיכל אמוניה. נשמע לכם מופרך? כוחות ההצלה והביטחון ערכו הבוקר תרגיל בחיפה, במהלכו דימו בדיוק את התרחיש הזה.

לשם חיזוק המכונות והכשירות המבצעית של כלל הגופים למען שלום הציבור וביטחונו, בסמוך לשדה התעופה בחיפה, נערך הבוקר תרגיל של כלל גופי החירום וההצלה בחיפה, במסגרתו בוצע תרגיל מבצעי מורכב המדמה התרסקות מטוס סמוך לשדה התעופה בחיפה.

משטרת ישראל בשיתוף רשות חירום לאומית, רש"ת, עיריית חיפה וכלל גורמי החירום וההצלה, תרגלו במקביל גם אירוע רב נפגעים הכולל שריפה, דליפת חומרים מסוכנים ועוד, על מנת לשפר את המוכנות המבצעית של מרחבי משטרת ישראל במתן מענה מבצעי, טקטי משולב להתמודדות עם תרחיש חירום אזרחי בשדה התעופה בחיפה.

במהלך התרגיל, המשותף לכלל גופי החירום וההצלה הפועלים לצד המשטרה, ביניהם כיבוי אש, מד"א, איחוד הצלה, זק"א ופקע"ר, תורגלו מהלכי הפיקוד והשליטה של משטרת ישראל, תוך הפעלת כוחות רבים לשמירה על הסדר הציבורי, הסדרי התנועה, שלום הציבור ובטחונו, ושולבו הפעלת כוחות בזירות השונות ובתרחישים ייחודיים. בנוסף, שולבה לראשונה פעילות של מסוק משטרתי במשימת כיבוי אש.

במשטרה מדגישים כי מדובר בתרגיל שהנו חלק מתכנית אימונים שנתית הפועלת בכלל מחוזות משטרת ישראל על פי לוח זמנים וגרף אימונים סדור. יצוין כי בתום התרגיל נפתחו מחדש כלל הצירים לתנועה בטוחה.

דליפת אמוניה התרסקות מטוס פיצוץ אוטובוס תרגיל משותף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד