ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חרם ותלונה • צפו בקטע שעורר סערה

הח"כ כינה את הראי"ה 'גזען' - כך הגיבו לו

בנאומו הראשון בכנסת, חולל ח"כ עופר כסיף מהומה כשהגדיר את הגאון רבי אברהם יצחק קוק זצ"ל "גזען" | ח"כ אייכלר מחה בו, חברי כנסת אחרים נטשו את המליאה ויש גם תלונה לוועדת האתיקה • צפו בדברים

הח"כ כינה את הראי"ה 'גזען' - כך הגיבו לו
כסיף צילום: דוברות הכנסת

עו"ד איתמר בן גביר, מ'עוצמה יהודית' באיחוד מפלגות הימין, הגיש לוועדת האתיקה תלונה נגד חבר הכנסת הטרי עופר כסיף, שביזה בנאומו הראשון בכנסת את מנהיג הציונות הדתית המיתולוגי הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל.

בנאום הבכורה שנשא מעל דוכן הכנסת, אמר ח"כ כסיף בין הייתר כי "משנתו של הרב קוק נגועה הייתה מיסודה בתורת גזע מבישה, ששמה לה את הקולקטיב היהודי כעליון על פני שאר העמים, כראשון בהיררכיה מדומיינת".

יושכ ראש הכנסת התורן, ח"כ ישראל אייכלר קטע אותו ואמר: "סליחה, חבר הכנסת כסיף, גם כיושב-ראש אני לא מתערב, אבל להגיד על הרב קוק תורת הגזע? אני מבקש ממך שתחזור בך".

כסיף, החבר במפלגה הערבית חד"ש-תע"ל, השיב לו: "אני אומר את מה שאני רואה לנכון, כי כך הם הדברים, לצערי הרב. אני אומר את זה בכאב ולא בשמחה".

אייכלר ניסה שוב והוסיף, "אני חושב שאף חבר כנסת ערבי לא היה עושה את זה, נכון?".

"אני מבקש שאתה תיתן לחבריי לדבר בשם עצמם", העיר לו כסיף והוסיף, "אני יודע שיש הרבה פטרונז' שלוקח לעצמו את הזכות לדבר בעד הערבים, אבל הם יודעים לדבר בעד עצמם, אדוני".

כמובן שבעקבות הדברים, התחוללה סערה, כאשר המחאה הראשונה היתה, יציאתו של ח"כ הרב רפי פרץ, יו"ר 'הבית היהודי', שנטש את אולם המליאה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לפני מספר דקות יצאתי במחאה מאולם מליאת הכנסת לאחר שח"כ עופר כסיף כינה את הרב קוק זצ"ל גזען".

לדברי פרץ, "הרב קוק היה מגדולי הדורות האחרונים שקמו לנו ואבי תורת ארץ ישראל. אחד מהאורות הגדולים שאנחנו זוכים ללמוד מתורתו עמוקה את הקשר הנצחי שלנו לארץ ישראל, לכבוד האדם ולמחויבות שלנו לתורת ישראל. לקרוא לרב קוק גזען זו בורות ובושה".

חבר הכנסת מוטי יוגב, מספר 3 ברשימת איחוד מפלגות הימין, ויוזם החוק להנצחת הרב קוק בכנסת הקודמת, קורא להעבירו בכנסת הנוכחית וקורא גם כן להחרים את הח"כ החדש עד שיתנצל.

"אילולא נאורות בית המשפט העליון, עופר כסיף כלל לא היה נבחר לכנסת. ביזוי גדולי ישראל מוטל לפתחם של שופטי בית המשפט העליון. הרב קוק מגדולי חכמי ישראל בדורות האחרונים, אוהב עם ואדם", הוא אמר.

"לא נעבור על כך בשתיקה. סור מרע, כפי שעשה ח"כ הרב פרץ, בכוונתי להחרים את עופר כסיף עד שיסולק ממשכן הכנסת. עשה טוב, נדרוש להעביר את חוק הנצחת הרב קוק, אותו הגשתי בכנסת הקודמת", הכריז.

כאמור, עו"ד איתמר בן גביר שעשוי להצטרף לכנסת, לאחר שיחוקק החוק הנורבגי, הגיש קובלנה לוועדת האתיקה, בה כתב כי "מעבר לבורות שכסיף מגלה, ומעבר לעובדה שאדם כמוהו לא ראוי לתואר ד"ר וכדאי לו לקרוא ספר של הרב קוק לפני שהוא פוצה את פיו, הרי שעצם העובדה שכסיף מרשה לעצמו לבזות את אחד מגדולי הרבנים החשובים שהיו לנו במהלך הדורות ושהרבה בזכותו אנחנו כאן, היא בבחינת התנהגות שאינה הולמת חבר כנסת".

"להבדיל אלף אלפי הבדלות כסיף לא היה מעז לתקוף מעל דוכן הכנסת איש דת מוסלמי או נוצרי והפגיעה במורנו ורבנו, הרב קוק, היא צעד שאסור לשתוק עליו ועל וועדת האתיקה להתערב ולהעניש את כסיף", הוא הוסיף.

בן גביר גם מזכיר שהוא היה הראשון שביקש לפסול את כסיף, אך בית המשפט העליון הגן על כסיף ועל יתר הנציגים הערבים בכנסת.

עופר כסיף גזען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד