י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שובר שתיקה ומתייחס בפומבי

נתניהו מיואש: "דרישות בלתי אפשריות" • צפו

לפני שלושה ימים ביקש ראש הממשלה מהנשיא הארכת זמן להרכבת הממשלה ונותרו לו רק עשרה ימים, כאשר הוא לא הגיע להסכמות וחתימה אף לא עם מפלגה אחת • הערב הוא מתייחס לראשונה למשבר ומאשים את השותפות הקואליציוניות בדרישות מוגזמות שלא ניתן לממשן • צפו

נתניהו מיואש: "דרישות בלתי אפשריות" • צפו
בנימין נתניהו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ראש הממשלה ויו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו, התייחס לפני זמן קצר בטקס בעתלית למשבר במו"מ הקואליציוני ולדרישות השותפות, כשהוא מאשים בדרישות מפורזות ובלתי ניתנות ליישום.

לדברי נתניהו, "הסיעות מבקשות דרישות בלתי אפשריות. סיעה אחת ביקשה ארבעה תפקידי שרים ודרישות תקציביות שאין לנו. אם היינו עם תקציב כמו של ארה"ב, מילא", כך ראש הממשלה.

מוקדם יותר דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי שר התיירות יריב לוין, מקורבו של ראש הממשלה ומי שאחראי על שיחות המו"מ מטעם 'הליכוד' התבטא כי האפשרות של בחירות חוזרות קיימת.

לדבריו, "אני מרגיש שהולכים לבחירות. אם כן הבחירות יהיו בספטמבר", דהיינו בעוד ארבעה חודשים מהיום.

בתוך כך, במשך השעות האחרונות נועד יו"ר ש"ס השר אריה דרעי עם ראש הממשלה במעונו הרשמי בירושלים. בפגישה השתתף גם השר יריב לוין והם דנו במשך השעות על שיחות המשא ומתן שבינתיים עלו על שרטון.

בינתיים בכנסת ממתינים נציגי 'יהדות התורה' לניסוח אחרון בעניין חוק הגיוס וסוגיית השבת כאשר פגישת המו"מ שהייתה אמורה להתחיל בשעה 15:00 נדחית שוב ושוב.

בתוך כך, דברים נשמעים מפי צדדי המשא ומתן, שופכים אור על המצב הקיים ועד כמה המו"מ נמצא במשבר עמוק מול כלל השותפת, כך למשל מגלה ח"כ יבגני סובה מ'ישראל ביתנו' לריקלין ומגל ב'ערוץ 20': "הגענו להסכמה במשא ומתן עם הליכוד שלא תהיה חקיקה חדשה בענייני דת ומדינה בכנסת הקרובה".

בנימין נתניהו מו''מ קואליציוני הסכם קואליציוני משבר קואליציוני המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד