י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עם נשקים שלופים

רוחל'ה: "רק אל תהפכו את הבית" • צפו

דוד קרויס, בנו של קמב"ץ העדה החרדית לשעבר יואליש קרויס זומן לחקירת משטרה בעוון חשד לזיוף אך שוחרר. אולם, מאחר והוא חשוד במעורבות בתקיפת צוות כיבוי, הוא נעצר ויעשה את הלילה מאחורי סורג ובריח • צפו בתיעוד ממפתן ביתם של משפחת קרויס במאה שערים 

רוחל'ה: "רק אל תהפכו את הבית" • צפו
חיפוש אחר דוד קרויס עם נשק שלוף צילום: קובי בצלאל

דוד קרויס התייצב לפני מספר שעות (רביעי) בתחנת המשטרה לשם זומן בעניין חשד לזיוף דרכון, חשד שהוזם. לאחר שהושב לו דרכונו, הוא נעצר בחשד לעבירה של מעורבות בתקיפת צוות כיבוי והועבר למגרש הרוסים בירושלים, שם הוא נחקר גם בשעה זו.

במהלך השבוע, המשטרה חיפשה את קרויס לצורך אותה חקירה בה הוא מצוי כעת, חשד למעורבות בתקיפת צוות כיבוי אש בשבוע שעבר, כאשר לוחמי האש הוזעקו לרחוב שפיצר בשכונה. כפי שדווח מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים', באחד מהימים האחרונים, הגיעו שוטרים לבית הוריו באישון ליל, חיפשו אותו, אך עזבו בידיים ריקות.

בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה שוטר בפתח בית משפחת קרויס, בעת שהגיע לחפש את דוד. יואליש האב ששמע רעש מבחוץ, יצא לקראתם, ושוחח קצרות עם השוטר שהמשיך לעבר הבית. "אתה יכול להכנס" אומרת האם רוחל'ה קרויס, "רק אל תהפכו את הבית, זה בית עם ילדים, בעדינות".

השוטר נכנס לערוך חיפוש בבית יחד עם שוטר נוסף, כאשר בחוץ נותרים חמישה שוטרים נוספים, כולם עם נשקים ארוכים, חלקם אף דרוכים, שכפ"צים לגוף וקסדות לראש, למקרה שתפרוץ מהומה.

יואליש עם השוטרים בפתח הבית. צילום: קובי בצלאל

"דו קענסט זיי נישט, זי קערן איבער" נשמעת אשה אומרת ברקע באידיש, ובעברית "את לא מכירה אותם, הם הופכים". רוחל'ה ביקשה שוב, "בעדינות". אדם מקומי נראה מנסה להיכנס לבית, אך לא מאפשרים לו. הוא אומר לשוטרים שהוא אחיה של רוחל'ה, אך זה לא עוזר והוא עוזב את המקום.

במהלך החיפוש, דוד לא אותר, והשוטרים עזבו את המקום. בן משפחה שנכח בבית האותו לילה, אמר מוקדם יותר ל'בחדרי חרדים' כי "בניגוד לעבר, השוטרים התנהגו למופת, לא השתוללו ואף התחשבו בשעה המאוחרת".

עם פרסום הכתבה, הודיעו החוקרים לדוד קרויס, כי את הלילה הוא יעשה בתא מעצר בתחנת המשטרה, בחשד למעורבות בתקיפת ניידת כיבוי האש עם הסרת הדגל ישראל. בבוקר, כך לפי הצפוי, המשטרה תביא אותו לבית משפט השלום בעיר.

הסרת הדגל מהכבאית. צילום: לירן תמרי - מיינט ירושלים

כפי שדווח ב'בחדרי', צוות כיבוי והצלה מתחנת ירושלים, נקרא בערבו של יום חמישי האחרון, לכבות שריפה ברחוב שפיצר בשכונת מאה שערים בבירה. במהלך הנסיעה לכיבוי השריפה, הותקף צוות הכיבוי בצורה ברוטאלית ע"י עשרות רבות של תושבים מקומיים אשר הסירו את דגל ישראל שהתנוסס על רכב הכיבוי לרגל יום העצמאות, ולאחר מכן שרפו אותו.

דוד קרויס מאה שערים תקיפה אלימה כיבוי אש שריפת דגל ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד