י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כשל לוגי

הטעות המביכה של לפיד: לא יודע חשבון?

לפיד לליברמן: ״חכה כמה חודשים יהיה לנו רוב של 61״ • חישוב פשוט מגלה שלפיד טעה בתרגיל חשבון פשוט  

הטעות המביכה של לפיד: לא יודע חשבון?
יאיר לפיד צילום: פלאש 90

הקשיים בהקמת הקואליציה נמשכים ויש מי שכבר חושב על הקמת קואליציה חלופית; אלא שהוא טועה בחישוב בסיסי ובקריאת המפה הפוליטית כשהוא טוען כי הוא ישיג רוב של ששים ואחת חברי כנסת.

בציוץ שפרסם חה״כ יאיר לפיד ברשת הטוויטר כתב ליו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ״אם ליברמן יכנס לממשלה הוא יצטרך להתפשר על הפנסיות ושוב הציבור הרוסי לא יקבל כלום. אם יחכה כמה חודשים הוא מקבל מאתנו 55 אצבעות בטוחות כדי להעלות את הפנסיות לגודל שהבטיח. יחד איתו יש לנו 61 קולות. רוב מלא-מלא״.

אלא, שבחישוב מהיר עולה כי כחול לבן יחד עם הסיעות הערביות, מפלגת העבודה, מרץ וישראל ביתנו שווים 60 אצבעות בלבד; לא ברור מה כוונתו של לפיד כי יהיו 61 חברי כנסת.

אלא אם כן לפיד כבר דן עם אחד מחברי הקואליציה על אפשרות לערוק אליהם; אבל זה לא דבר  שנראה באופק כרגע; ולכן המשמעות היא שלפיד טעה בתרגיל חשבון פשוט.

בנוסף, גם לוגית, קשה לראות את חבר הכנסת ליברמן וחברי סיעתו יושבים בדיוני הכנסת והממשלה לצד חברי הסיעה הערבית או מרצ.

סיעות אלו בוודאי יסכלו את העברת הצעת ישראל ביתנו לחוק עונש מוות למחבלים, או חוקים נוספים שעומדים בראש סדר העדיפויות שלו; בנוסף, ליברמן בוודאי לא מקבל ״יד חופשית לעסוק בנושאי הביטחון״ לצד צמד הרמטכ״לים גנץ יעלון ואשכנזי. כך שהתרחיש שצייר לפיד הוא דמיוני.

יאיר לפיד אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד