ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בסיום מסע החיזוק

הראשון לציון כבש את בית הכנסת הספרדי באנטוורפן

מעמד רב רושם באנטוורפן: הראשון לציון הגר"י יוסף בבית הכנסת המרכזי דקהילת הספרדים 'בית משה' שבראשות הגר"י כהן הממוקם במתחם בורסת היהלומים. צפו בתיעוד וסיקור

הראשון לציון כבש את בית הכנסת הספרדי באנטוורפן
הראשל"צ בבית הכנסת המרכזי בית משה צילום: משה יונתן

בסיום מסע החיזוק של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שביקר באנטוורפן שבבלגיה, הגיע הגר"י לביקור מיוחד בבית הכנסת המרכזי 'בית משה', שבראשות הגאון רבי יוסף כהן, רב הקהילה הספרדית באנטוורפן, השוכן במתחם בורסת היהלומים באנטוורפן. 

מדובר בבית הכנסת העתיק ביותר בבלגיה, שקיים כבר 105 שנה ונקרא בית הכנסת של הקהילה הספרדית הפורטוגזית, ובו מתקיימים תפילות ושיעורים מסביב לשעון. המקום מהווה מגדלור רוחני לכל הסביבה וגם אלו שרחוקים משמירת תורה ומצוות, שמתקרבים ליהדות באמצעות בית הכנסת. 

בבית הכנסת קיים כולל אברכים החל משעות הבוקר, בו מתקבצים מבני התורה של אנטוורפן ללמוד בכולל ולהאיר על הסובבים. 

ביום רביעי בשעות אחר הצהריים עם הגעתו של הראשל"צ הגר"י  יוסף  בפתח הבית כנסת פצחו  בשירה ספוטנטית  שאו שערים ראשיכם,וימים על ימי מלך תוסיף. מתפללי ולומדי בית הכנסת לצד תושבים רבים שהגיעו למקום לראות את פני הראשון לציון הגר"י יוסף שהאציל מרוחו על בני הקהילה ועל חובשי בית המדרש וכן על אלו שאינם השומרים על גדרי היהדות דרך רב בית המדרש המקרב את כולם ליהדות. 

כבר שעה קודם לבואו של הראשון לציון בית הכנסת היה מלא מפה לפה, חרדים ושאינם ושמעו את שיעורו של הגר"י. מיד לאחר תפילת מנחה ברוב עם הזמין המרא דאתרא הגר"י כהן את כבוד הראשון לציון והזכיר את ביקורו של אביו מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל במקום לפני עשרות בשנים.

הגר"י יוסף נשא דברי חיזוק בגודל הימים של ספירת העומר והצורך להתחזק בימים אלו בבין אדם לחבירו והחובה והצורך של כל אחד להשפיע על סובביו.

אנטוורפן הראשון לציון הרב יצחק יוסף ביקור מתחם הבורסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד