י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האמת שגילה החוקר הפרטי

עדות דרמטית: "היהודים לא הציתו" • צפו

פלסטיני תושב הכפר דומא, תועד מספר את הגרסה הרווחת בכפר לאירוע הצתת בית משפחת דוואבשה בחודש אב תשע"ה, אשר על פיה – לא יהודים ביצעו את ההצתה • על פי העדות לא נגבתה מהפלסטיני כל עדות במשטרה לגרסתו • עו"ד אוחיון: "המשטרה לא הגיעה אליהם באופן מכוון כדי למנוע חשיפת עובדות שאינן עולות בקנה אחד עם התיאוריה שלפיה יהודים ביצעו את ההצתה" • צפו בעדותו

עדות דרמטית: "היהודים לא הציתו" • צפו
בית משפחת דאוובשה לאחר השריפה צילום: פלאש 90

פרשת הצתת בית משפחת דאוובשה למוות בכפר דומא, שטלטלה את המדינה מקבלת זווית חדשה, בדמות תיעוד חדש, של פלסטיני, תושב הכפר דומא המתגורר בסמוך לבית משפחת דוואבשה, שחושף את הגרסה הפלסטינית למה שארע בליל הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומה לפני כארבע שנים.

בשיחה תועד הפלסטיני בידי חוקר פרטי מחברת 'פורום חקירות', מספר את הגרסה הרווחת בכפר לאירוע ועל פיה לא יהודים ביצעו את ההצתה באותו הלילה בכפר.

פלסטיני: "זה שטויות, עזוב".

חוקר: "מה שטויות? מה היה שם? זה לא היהודים עשו נראה לי".

פלסטיני: "לא יא זאלאמה, אין כלום".

בהמשך מספר הפלסטיני את גרסת תושבי הכפר למה שקרה שם באותו הלילה.

פלסטיני: "השריפה הראשונה לא בשבילם. לא בשבילם בכלל!".

חוקר: "מה זאת אומרת לא בשבילם?".

פלסטיני: "יעני לא באים ישר לשרוף את הבית שלהם. עכשיו: יש בנאדם היה עובד אצל יהודים, היה גנב ועושה בלאגנים. עכשיו הוא קנה בית בשכם. עכשיו הוא כל הזמן אומר אני בשכם, אני במסעדה, קוראים לו ככה ככה. אז אנשים ידעו שהבית הזה ריק. הבית של הבנאדם הזה. הלכו לשרוף את הבית הזה." מספר תושב דומא, תוך שהוא מתכוון להצתת בית השכן של משפחת דוואבשה שהוצת אף הוא באותו הלילה לפני הצתת בית משפחת דוואבשה, לטענת התושב מטעמים של סכסוך פנימי.

הפלסטיני המשיך ותיאר את האירוע "באותו רגע הם היו מבקרים את האבא של הבנאדם של הבעל של הבית וחזרו באותו רגע לבית שלהם בשביל לישון. מדליקים את האור. האנשים שעשו את השריפה חשבו שהם ראו אותם ויודעים מי הם אז שרפו אותם", סיפר לחוקר הפרטי.

בהמשך המשיך תושב הכפר לתאר כי המציתים של בית השכן החליטו להמשיך ולהצית גם את בית משפחת דוואבשה וזאת כיוון שחששו כי בני משפחת דוואבשה ידווח על זהות המציתים.

הפלסטיני בתחקור הסמוי: "הוא לא בנאדם. כן. יעני בנאדם לא ישר. עכשיו הזה, מה שנשרפו, היו אצל ההורים שלהם. חזרו באותו רגע של השריפה של הבית הזה, אז מישהו שרף את הבית הזה של הבנאדם הגנב. חשב שהם ראו ויודעים מי עשה את השריפה הזאת אז שרפו אותו, שלא ידברו מי שרף את הבית. מבין אותי?".

משתתף נוסף בשיחה: "אה, רצו שאלה, בעצם הילד שנשרף וההורים – רצו שימותו בשביל שלא ידברו". הפלסטיני מוסיף: "איווה".

עוד תועד הפלסטיני מספר כי המשטרה וכוחות הביטחון לא גבו עדויות מתושבי הכפר בעניין. יצוין כי גרסת הפלסטיני מתיישבת עם שרשרת האירועים שהתרחשה בכפר באותו הלילה, שכן תחילה הוצת בית השכן ורק זמן לאחר מכן הוצת גם ביתם של בני משפחת דוואבשה שנספו בשריפה.

בנוסף, לבית המשפט הוגשו מספר עדויות של עדי ראייה לאירוע אשר אף הם מחזקות את הגרסה הרווחת בכפר.

החוקר אשר תיעד את הדברים, העביר את הממצאים לארגון 'חוננו' וכן לצוות ההגנה של עמירם בן אוליאל הנאשם המרכזי בתיק.

עו"ד אשר אוחיון המייצג את בן אוליאל הגיב לממצאים ואמר, "הכלים שעומדים לרשות משטרת ישראל כדי להגיע לחקר האמת הינם רבים ומגוונים. כמו תושב דומא שבסרטון יש בוודאי עוד רבים אחרים. לצערנו הרב, המשטרה לא הגיעה אליהם באופן מכוון כדי למנוע חשיפת עובדות שאינן עולות בקנה אחד עם התיאוריה שלפיה יהודים ביצעו את ההצתה בבית משפחת דוואבשה", אומר עו"ד אוחיון.

אוחיון הוסיף כי "עדיין לא מאוחר, וגם אם מאוחר - מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא. אני קורא למשטרת ישראל להתעשת ולחקור ברצינות גם את כיוון החקירה הזה. בכפר הזה היו אירועים אלימים וקשים בין חלקי האוכלוסייה השונים, לפני הצתת בית משפחת דוואבשה וגם לאחריו. חבל שלרשויות החקירה בישראל נוח להתעלם מהם ולהתחפר בקונספציה שלפיה יהודים בצעו את ההצתה בבית משפחת דוואבשה. במהלך המשפט נחשפו ראיות משמעותיות ביותר המעידות על כך שההצתה לא בוצעה על רקע לאומני. בשל איסור הפרסום שחל על הליכי המשפט לא ניתן בשלב זה לחשוף את הראיות המשמעותיות האלה בפני הציבור כולו", כך פרקליטו של הנאשם.

פרשת דומא עמירם בן אוליאל פלסטינים חוקר פרטי הצתה בדומא עדויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד