י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

רבה של ירושלים לח"כים: "חוקקו חוק שישמור על קדושת הכותל"

רבה הראשי של ירושלים הראשל"צ הגר"ש עמאר, פונה במכתב לחברי הכנסת החרדים שעומדים כעת בתקופה של משא ומתן קואליציוני ומבקש מהם לפעול כדי לחוקק חוק שישמור על קדושת הכותל המערבי • "הם לבד מוסמכים לקבוע סדרי התפילה דבר שנקבע במלחמת ששת הימים"

רבה של ירושלים לח"כים: "חוקקו חוק שישמור על קדושת הכותל"
הגר"ש עמאר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: לקראת הישורת האחרונה של שיחות המו"מ הקואליציוני, רבה של ירושלים והראשון לציון הגרש"מ עמאר בקריאה לחברי הכנסת וראשי הסיעות החרדיות, לפעול לחוקק חוק שישמור על קדושת הכותל המערבי לכל אורכו.

במכתבו, כותב הרב עמאר לנציגות החרדית כי "הנה עתה, עת דודים, זמן שבו מתקשרים להקים ממשלה בישראל ובנים את התשתית שעליה תיכון הממשלה הבאה בשעה טובה ומוצלחת, וכל קבוצה מעלה את העניינים החשובים בעיניה, כידוע ומפורסם".

"ואנו סמוכים ובטוחים שכל העסקנים היראים ההולכים בדרך התורה ויר"ש היא אוצרם, שיעלו ענייני התורה כמו שבת ומועד, וענייני קיום הכשרות והנישואין כדת משה וישראל, ולשמור על קיום חכמי ישראל בתפקידיהם כרבני ערים ומושבים ושכונות, וכו', שזה קיומו של עם ה' בכל אתר ואתר" מוסיף הרב עמאר.

על כן,מבקש הראשל"צ במכתבו "ונא בבקשה יעלו וידרשו בכל עוז ובהדר, את שמירת כבוד המקדש וידאגו לחקיקה ברורה, שהכותל המערבי הוא קדוש לכל אורכו, וכי הוא עומד בסמכותה הבלעדי של הרבנות הראשית לישראל, והם לבד מוסמכים לקבוע סדרי התפילה דבר שנקבע על ידי הממשלה וראשיה במלחמת ששת הימים".

הגר''ש עמאר הכותל המערבי הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד