י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יצא ידי חובת כל השיטות

יאיר שרקי מציג: זו דעתי על חוק החסינות

העיתונאי שלא צריך להוכיח לאיזה צד הוא משתייך, חיווה דעתו על חוק החסינות המסוקר בתקשורת ומכונה כ"קץ הדמוקרטיה" והצליח לרצות את כל הצדדים | מבולבלים? תיקראו

יאיר שרקי מציג: זו דעתי על חוק החסינות
העיתונאי יאיר שרקי צילום: מתוך הטוויטר שלו

כשהוא מוקף בעבודתו היומיומית בעיתונאים ופרשנים המזוהים באופן מובהק עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית, פרסם העיתונאי הדתי ימני יאיר שרקי 'ערוץ 12' את דעתו על חוק החסינות, שהתקשורת מרבה לעסוק בו בימים האחרונים מן ההיבט השלילי, עד כדי כך שהפרשנים מכנים אותו כ"קץ הדמוקרטיה' ועד "החלת דיקטטורה".

מדבריו של שרקי עולה כי הוא נגד חקיקת החוק פרסונלית לטובת נתניהו, אך לא משום קץ הדמוקרטיה, "יש הרבה היגיון בחסינות או חוק צרפתי (על עבירות עד חומרה מוגבלת) שיאפשר לנבחרי ציבור לתפקד בלי חשש סחיטה או ניסיון להחלפת שלטון באמצעות תפירת תיק, אבל לחוקק אותו רטרוקאטיבית ופרסונלית בתמורה לפסקת ההתגברות זה לא שונה מהדיל המושחת והלא מוסרי שהציעו בזמנו בשמאל - נסיגה תמורת חנינה".

שרקי המשיך וכתב את הדברים בחשבון הטוויטר - בו הוא מחזיק בלמעלה מ-86 אלף עוקבים, "ברור שאי אפשר להתעלם מתוצאות הבחירות. נתניהו ניצח וקיבל אמון מהעם על אף שהחשדות ועמדת היועמ"ש היו ידועים ופורסמו - ולכן גם אם יוגש כתב אישום יש לאפשר לו להמשיך לכהן כראש הממשלה ולנהל את המשפט במקביל. לא לחוקק חסינות בניגוד להבטחותיו המפורשות ערב הבחירות".

לסיום הוסיף שרקי בסוגריים, "(הכותב הינו ימני שחושב שנתניהו אינו מושחת והחסינות אינה קץ הדמוקרטיה)".

בקיצור, שרקי הצליח לרצות את כל הצדדים. הוא סבור שנתניהו אינו מושחת והחסינות איננה קץ הדמוקרטיה, אך עם זאת לא ראוי לחוקק אותו כי זה לא מוסרי.

דעתו של שרקי נכתבת, בשונה מהדעה הרווחת בקרב לא מעט מאנשי תקשורת המוזהים עם הימין, הסבורים כי יש לתת לנתניהו לסיים את כהונתו מבלי שיתעסק בחקירות כי העם אמר את דברו כי הוא מעוניין בהנהגתו של יו"ר 'הליכוד', למרות החקירות והחשדות האופפות אותו וכי ניהול המדינה חשוב יותר בעת הזאת. וכדי שהוא יוכל לעשות מלאכתו באין מפריע, עליו להיות חסין מחקירות ומשפטים כל עוד הוא מכהן בתפקידו.

יאיר שרקי חוק החסינות דעה בנימין נתניהו חקירות נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד