י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי הטרגדיה הקשה

העיר ביתר מתגייסת לשמחה הגדולה • צפו

העיר כולה התגייסה, אולם עם מאות מקומות הוכשר במיוחד לאירוע, דשא סינתטי נפרס באתר הבנייה, מאות קילוגרמים של כיבוד הובאו למקום, והעיר כולה מתכוונת לקחת חלק | כל הפרטים על השמחה המרגשת וחסרת התקדים שבה נוטלים חלק רבים מתושבי העיר ביתר ב'בחדרי חרדים' 

העיר ביתר מתגייסת לשמחה הגדולה • צפו
ההכנות לשלום זכר צילום: באדיבות המצלם

בעיר ביתר עילית נערכות בשעות אלו ההכנות האחרונות לשמחת ה'שלום זכר' ההיסטורית שתתקיים שם הלילה באולם שהוכשר במיוחד עבור משפחת גינזבורג. המשפחה, אשר שיכלה את שני ילדיה בשריפה מצמררת לפני כשבעה חודשים בלבד, שהסעירה כל לב במדינה כולה, התברכה השבוע בכפליים, כאשר האם ילדה שלישייה למזל טוב.

סיפורה של משפחת גינזבורג פרץ למרכז התודעה של כולנו לפני כשבעה חודשים, כאשר אפרת וצבי, בני החמש והשנתיים בלבד, נספו בדליקה מחרידה שאירעה בבית המשפחה בביתר עילית. האב, ראובן גינזבורג, מחשובי האברכים בני העליה בעיר, והאם דבורה, הידועה בעיר בצידקותה ומעלותיה התרומיות, הפכו בן לילה להורים שכולים – והכאב לא ידע מעצור.

ברגעי הטרגדיה הקשים, שלא הותירו עין ללא דמעות בציבור החרדי בארץ ובתפוצות, כמו גם בקרב יתר המגזרים במדינה, נרשמה בביתר עילית התגייסות חסרת תקדים למען המשפחה הכואבת. מהדאגה לשיכונם בדירה ראויה לשמה מיד לאחר הטרגדיה, ועד לשיפוץ דירתם החרוכה בסכומים ניכרים, כל תושב בעיר התגייס ופעל ככל יכולתו למען ההורים השכולים, המכונים שם בחיבה רובי ודבורי.

ההכנות לשלום זכר. צילום: באדיבות המצלם

לאחר ההתגייסות הזו, והאבל האישי שחשו כל תושבי ביתר עילית מאז, הפכה הבשורה שהגיעה השבוע לשמחה אישית של העיר כולה. התושבים התהלכו ברחובות כלא מאמינים לשמע הבשורה, ומודים לקב"ה על חסדו אשר גמל עם המשפחה האהובה שספגה אבל כה קשה, וניחמם מיגונם באופן כה פלאי.

אישים המעורבים בארגון ה'שלום זכר' שעמם שוחח 'בחדרי', מספרים כי המתחם שבו יתקיים האירוע הוכשר לשם כך ביממה האחרונה בלבד. מדובר על האתר שעליו הולך ונבנה בתקופה זו בית הכנסת של קהילת 'בני תורה' המקומית, בה מתפללת משפחת גינזבורג. זאת, על מנת להעצים את השמחה, ולהשתמש במתחם קרוב לבית המשפחה המסוגל להכיל את כמויות הקהל הצפויות.

סגן ראש העיר דוד זלץ הנמרץ, גייס למאמץ את ראש העיר מאיר רובינשטיין, והשניים שיגרו למקום את עובדי העירייה. 

העובדים, בניצוחם של זלץ ורובינשטיין ובסיוע בני הקהילה, הצליחו בתוך פחות מיממה להכשיר את המתחם לקבל קהל. האזורים הבלתי בנויים גודרו, על הרצפה כולה נפרס דשא סינתטי ומאות כיסאות הובאו.

גם בזירת הכיבוד לא חסכו שם כמובן. לא פחות משלושים וחמשה קילוגרמים של ארבעס, מאה קילוגרמים של פיצוחים ועוד עוגות, משקאות קלים וכיבוד נוסף כיד המלך. תושבי העיר כולה, משתי הגבעות, צפויים להגיע הערב לחגיגה ההמונית שברחוב מוצפי בגבעה B. 'בחדרי' ממליץ לאף אחד שלא להחמיץ את ההזדמנות לקחת חלק בשמחה ההיסטורית – לתושבים וגם לאורחים כמובן.

שלום זכר ביתר עילית דודי זלץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד