י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

בכירים ב'אגודה': "מנסים לקלקל בכוח את אווירת השלום"

ב'אגודת ישראל' מתנהל מאבק עיקש בימים האחרונים בין חברי הסיעה למועצת הקהילות. במועצת הקהילות טוענים כי חברי הסיעה מתעלמים מהם ומדרישותיהם • 'אגודה': "דורשים תפקיד מכובד למאיר פרוש - מעולם לא התקיימו פגישות על תפקידים ממשלתיים עם מנהלי מוסדות"

בכירים ב'אגודה': "מנסים לקלקל בכוח את אווירת השלום"
ליצמן ופרוש צילום: הדס פרוש, פלאש90

הקרב שהתנהל בשקט ומאחורי הקלעים פורץ החוצה, לאחר ש'בחדרי חרדים' הביא טענות שעלו כלפי חברי סיעת 'אגודת ישראל', על כך שהם מתעלמים מראשי הקהילות וממועצת הקהילות שביקשו לפגוש את חברי הכנסת ולהעלות בפניהם את הדרישות ואת המחויבות להתעקש על קבלת תפקידים משמעותיים בעקבות הגידול בכוח.

בכירים ב'אגודת ישראל' יוצאים היום (שישי) במתקפה חזיתית כנגד אותם עסקנים וראשי קהילות ואומרים כי "מדובר בטענות תלושות מהמציאות וכנראה שמקורן במחלוקות שונות שבין חלקים מסוימים ב'אגודה' 'דגל' וש"ס".

לטענת הבכירים, "ח"כי אגו"י לא קיבלו בקשה לפגישה מטעם מועצת הקהילות, אלא התקבל מכתב ממספר נציגי חסידויות, שבעצם דורשים תפקיד מכובד לר' מאיר פרוש. זכותם לדאוג לפרוש וזה מגיע לו בצדק. אך מעולם לא התקיימו פגישות ב'אגודה' על תפקידים ממשלתיים עם מנהלי מוסדות. אף אחד לא מנשל איש והמו"מ עם 'הליכוד' מנוהל יחד באינטרס משותף לקבל כמה שיותר תפקידים. יש הסכמים ויש גדולי ישראל ושם נחתכים התפקידים וכך יהיה גם הפעם", הבהירו.

אותם בכירים הוסיפו וציינו, כי הדיווח ב'בחדרי חרדים' על התנהלותם של חברי 'אגודת ישראל', פוגעת במועצת הקהילות שהוקמה קודם הבחירות ואומרים כי, "טענות על פגיעה במועצת הקהילות לא מתקבלות על הדעת ואף גם חצופות. שכן מועצת הקהילות כאמור לא ביקשה כל פגישה עם הח"כים. מועצת הקהילות הוקמה ב'אגודת ישראל' בשל העובדה כי חלקים באגו"י נכשלו בדרכם לגבש את החסידויות ולצערנו חלק מהקהילות זנחו את המפלגה ולא הצביעו בבחירות בירושלים וכו׳ ולכן הוקם גוף חדש שיאגד את כולם מחדש יחדיו. לבוא כעת ולטעון בשם הגוף החדש הזה שסירבו לפגישה על תפקידים זה עיוות מהמציאות".

ב'אגודת ישראל' הוסיפו ותקפו עוד את מנהלי הקהילות שהובילו את המאבק השבוע כשאמרו ל'בחדרי חרדים' כי "בישיבות פנימיות באגו"י, מתחו מספר ח"כים ביקורת קשה על כך שמכתב בקשה לפגישה דחופה התקבל ממספר מנהלי מוסדות רק בנושא תפקידים ולא בנושאי 'יהדות התורה'. אין לכך צורה וכבוד. לריב על תפקידים ולזנוח את עיקרי היסודות עליהן המפלגה נלחמת. אולי נשנה שם המפלגה ל'יהדות התורה' והתפקידים. אמרו בכאב מהול בציניות קלה".

"כעת, אולי מנסים עסקנים אלו לעורר שוב מחלוקות ולקלקל את אוירת השלום ב'אגודה' בקרב כלל הציבור, כדי לחזור למקום הנרדפים והפגועים וכך לנסות לקבל כוח בקרב כמה קהילות כביכול דואגים להם", תוקפים עוד בכירי 'אגודת ישראל' שטוענים כי "אחת מהסיבות המרכזיות לאי קיומן של הפגישות שביקשו, היא מסרים בוטים שהתקבלו לראשי אגו"י באמצעות התקשורת הפתוחה ובידי עסקנים, זו שפה שלא משתמשים בה אצלנו וכך לא ננהג. לא נוכל להתנהל תחת איומים שכאלה וכי קדשי ישראל אינם נמצאים במו"מ על תפקידים".

יוזמי המכתב בתגובה: "מדובר בטענה חצופה, במכתב של 15 קהילות שמונות עשרות אלפי קולות (קרוב לארבעים אלף קול) הם מעוניינים להפגש ולדבר על הנושאים הקואליציוניים וגם על נושא התפקידים שהינו קריטי עבור הציבור החרדי, כאשר ישנם עדויות שגורם באגודה עושה הכל בכדי שחבר אחר באגודה לא יקבל תפקיד משמעותי שיכול לעזור לציבור החרדי".

"נגמרו הימים ששלטון הפחד ישלוט באגודת ישראל כאשר המיעוט מבקש הכל לעצמו, בכספים קואליציונים ועוד ולא משאיר דבר עבור הקהילות האחרות. נציגי הקהילות פנו לאחד מהעוזרים של ראשי אגודת ישראל וישנם עדויות לכך ומהרגע הראשון נענו בזלזול אופייני שהביא עד היום להרחקת ציבורים רבים מאגודת ישראל".

אגודת ישראל יהדות התורה מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד