י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סערת גן החיות

האולטימטום שמציב חבר המועצה לליאון

אחרי שנים רבות בהן היה חילול שבת המוני בגן החיות התנ"כי בירושלים שבא לידי ביטוי במכירת כרטיסים מטעם העירייה. דורש חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן כי העירייה תפסיק לשווק את הכרטיסים לגן החיות • "אפשר לבצע המתווה מבלי לפגוע בציבור הכללי המבקר במקום בשבת"

האולטימטום שמציב חבר המועצה לליאון
יוחנן ויצמן צילום: באדיבות המצלם

לאחר שנים שנמכרו כרטיסים לחילולי השבת, ולאחר שהנושא עלה לדיון בקדנציה החולפת ללא פתרון. דיונים קדחתניים בכיכר ספרא לקראת הפסקת חילולי השבת בפעילות גן החיות התנ"כי בירושלים.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי לאחר שהנושא כבר נכנס להסכם הקואליציוני שגובש עם ראש העיר הנכנס משה ליאון, הבהיר חודש לפני חג הפסח חבר מועצת העיר מטעם חסידות גור, יוחנן ויצמן, כי באם לא תחול התקדמות בנושא חילולי השבת, הרי שמדובר בהפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני.

בסביבתו של ויצמן מבהירים, כי לא מדובר באולטימטום של ישיבה באופוזיציה, שכן המהלך היה יוצא רק בהפסד. אלא שלדעתו של וויצמן יש לכבד את ההסכם משני הצדדים. וצריך לכבד גם את דרישתם בעניין גם החיות. 

הדרישה הברורה היא, שכרטיסי הכניסה לגן החיות הירושלמי, לא יהיו תחת גוף עירוני אלא ימכרו בדרכים אחרות. מובן כי גן החיות חייב להיות פתוח בימי שבת כדי להפעיל ולהאכיל את החיות, כל זמן שאין חילולי שבת הקשורים למבקרים במקום.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מספר חבר מועצת העיר ירושלים ונציג חסידי גור יוחנן ויצמן, על השתלשלות האירועים ואמר כי "המתווה להפעלת גן החיות התנ"כי ללא חילול שבת, מבוסס על מגוון אמצעים, שמאפשרים את ביצוע המתווה מבלי לפגוע בציבור הכללי המבקר במקום בשבת".

"יש לציין, שמהלך דומה בוצע בקיץ אשתקד בחי-כיף בראשון-לציון, כאשר בשטח לא הורגש כל שינוי של ממש והציבור הכללי בראשל"צ לא חש נפגע כלל וכלל", מציין ויצמן ומדגיש כי "מסתבר, שכאשר ישנו רצון טוב מכל הצדדים, ניתן למצוא את המתווה המאחד שישמור על כבודה של השבת. מה שטוב לראשון-לציון בוודאי טוב וראוי שיתבצע בירושלים עיר הקודש".

"הכותרות בתקשורת לא נועדו למנוע פגיעה בציבור הכללי, כיון שזו אינה קיימת. מצער שישנם גורמים שמנסים לחבל במרקם החיים העדין בירושלים ובמאמצים שנציגי כל המגזרים עושים יחד כדי לשמור על הסטטוס קוו בעיר".

יוחנן ויצמן ירושלים גן החיות התנ''כי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד