י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעוד הח"כים החרדים שותקים

'הבית היהודי' תוקפים: "כפו על יהודים לחלל שבת"

בעוד הנציגים החרדים שותקים אל מול מופע האירוויזיון בת"א שנכרך בחילול שבת של המוני יהודים, לאחר שראש הממשלה שיגר אליהם מכתב. בבית היהודי תוקפים: "העובדה שיהודים יחללו את השבת לטובת קיום האירוע היא מצערת וכואבת. קדושת השבת היא אות לחיבור היהודי שלנו"

 'הבית היהודי' תוקפים: "כפו על יהודים לחלל שבת"
האירוויזיון בתל אביב צילום: הדס פרוש, פלאש90

בעוד הח"כים החרדים שומרים על שתיקה מאז המכתב ששיגר אליהם ראש הממשלה בנימין נתניהו בקשר לחילולי השבת ההמוניים, נציגי הבית יוצאים למתקפה על חילולי השבת ועל העסקת היהודים בהכנות לאירוע האירוויזיון.

יו"ר 'הבית היהודי' חה"כ הרב רפי פרץ אמר בערב שבת כי "העובדה שיהודים יחללו את השבת לטובת קיום האירוע היא מצערת וכואבת. קדושת השבת היא אות לחיבור היהודי שלנו, למשפחה שלנו ולעולם רחב ועמוק שרבים מסרו עליו את הנפש בהיסטוריה שלנו".

"כשיש פיקוח נפש נעשה הכל להציל חיים בשבת אבל לצורך בידור אין שום הצדקה", הוסיף האב פרץ שהבהיר כי "אנחנו נעשה מאמצים גדולים למנוע חילולי שבת ציבוריים בעתיד".

גם ב'עוצמה יהודית' שבקרוב נציגם איתמר בן גביר יהפוך לחבר כנסת, התייחסו לאירוע האירוויזיון הכרוך בחילול שבת: "חילול השבת הפומבי וההמוני שהתבצע בשבת הוא התכחשות מבישה לערכי האומה שלנו. שום ממשלה אינה רשאית לחלל את יום השבת ולאנוס אלפי יהודים לעשות שבתם חול.".

"אחרי שההצגה המופרכת של האירוויזיון תיפול אל תהום הנשיה, תיזכר להקת שלווה אחת, שלא כרעה ברך ולא הרכינה ראשה, לאלילי הרייטינג, השואו ואהבת הקהל המדומים. זו שדבקה בערכי נצח, ולא באלילי זמן דהוי עטוף ניצנוצים ואורות מהבהבים. אך חרפת חילול השבת תישאר כאות קלון לאומה שמתכחשת לערכיה, תמורת הבהובי אורות ותלבושות מגוחכות", מסרו.

כאמור, לעומת הציבור החרדי עצמו, שיצא בהמוניו לזעוק בתפילה וזעקה נגד חילול השבת, הנציגים הפוליטיים בכנסת שומרים על שקט מופתי מאז שנתניהו שיגר אליהם מכתב שבו טען, כי מדובר באירוע יחידני שאינו בשליטת המדינה למרות שהתאגיד הוא זה שמפיק את האירוע וראש הממשלה בעצמו אישר את ההיתר הכללי לעבוד בשבת.

לנו נותר לקוות כי הנציג הישראלי בתחרות לא ינצח הערב, כדי שחילול השבת ה"יחידני" לא יחזור על עצמו גם בשנה הבאה.

הרב רפי פרץ הבית היהודי איתמר בן גביר אירוויזיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד