י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ההילולא הגדולה בעולם

60 שעות לפני מירון: היערכות לקראת גל חום קיצוני

מול גל החום הקיצוני, במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים - האחראי על הילולת הרשב"י - מזהירים: "למרות שהכנו את השטח לקליטת ההמונים, פיזרנו הצללות והעמדנו לרשות העולים מירונה מערכות אדירות של שתייה - על כל אחד ואחד להצטייד במים לשתייה מחשש להתייבשות רח"ל"

60 שעות לפני מירון: היערכות לקראת גל חום קיצוני
ההכנות במירון לל"ג בעומר תשע"ט צילום: שוקי לרר

בעוד כ-60 שעות יעלה האוּר במירון, והילולת הרשב"י תחל ברוב שמחה, כשמספר המשתתפים משנה לשנה עולה באופן משמעותי ומדי שנה נוספים עוד ועוד מקומות התכנסות ורחבות התקהלות חדשות במתחם.

אל הרחבות החדשות והנוספות מועברים במעגל סגור מראות מהריקודים שנערכים מסביב לשעון בחצר הציון ומההדלקות המסורתיות השונות סמוך לציון רשב"י.

במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים מברכים עתה על המוגמר, כאשר 'מבצע מירון תשע"ט' הוכן עבור הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א באופן המושלם ביותר. כבר בשבוע שעבר הסתיימה הכנתם של מתחמי ההתכנסות והטריבונות שסביבם באופן הבטיחותי והרחב ככל האפשר, בתיאום מלא עם גורמי הנדסה, ביטחון וכוחות ההצלה השונים.

לדברי הרב יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, מול גל החום החיצוני, יש לנקוט בהצטיידות אישית במים, למרות ההיערכות של המרכז הארצי היטב לקליטת מאות אלפי העולים למירון. "למרות שהכנו את השטח לקליטת ההמונים, פיזרנו הצללות והעמדנו לרשות העולים מירונה מערכות אדירות של שתייה - על כל אחד ואחד להצטייד במים לשתייה מחשש להתייבשות רח"ל"

נציין כי החניונים כולם, הן אלה המיועדים לכלי רכב פרטיים והן אלה המיועדים לבאים בתחבורה ציבורית, רושתו בנקודות מים, שירות ונוחות, במטרה לתת לעולים מירונה את מלוא האפשרות להגיע לציון הרשב"י בנוחות המקסימלית.

במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים מדגישים כי השנה לראשונה 17 מבנים של שירותים יהיו מחוברים לביוב מים וחשמל, תרומת נדיב החפץ בעילום שמו. אותו נדיב אף הוזיל מכיסו לייצור מיוחד של ארבע מערכות יקרות המספקות מים מסוננים וזכים, קרים וחמים לבאי ההילולא ובאפשרותן לספק אלפי כוסות בשעה. המערכות חדישות יוצבו במתחמי הנוחות שיוקמו ליד תחנות השאטלים בחניונים.

חדרי השירות המחוברים למים וביוב, יוצבו בכביש 89, בכניסה למושב - שער בזק, בכניסה למושב - שער צרכניה, ובמעלה ההר, וכן בצמוד למתחמי הנשים החדשים. כזכור, ארבעה אוהלים הוקמו השנה לראשונה, בני מאות מ"ר כל אחד, במטרה לאפשר לעזרת הנשים לנוח ולהתרענן, או להמתין בצל ובנוחות מלאה לפני או אחרי העלייה לציון הרשב"י.

כבר בשנה שעברה נתרמו ע"י הנדיב שיחי' מבני שירותים בעלות של כשני מיליון שקלים, והשנה הוסיף נדיב אחר ושיגר 120,000 מארזי עוגות בוקר אישיות, מניו יורק לישראל. המשלוח שייטיב את ליבם של ההמונים, עומד על כ-20 טון ויחולק בכל תחנות הריענון שהוקמו ע"י המרכז לפיתוח המקומות הקדושים. 

ל"ג בעומר גל חום היערכות יוסף שוינגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד