ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המפלגה הדתית מקצינה?

הרב סרב לדבר בפני בנות שהחליטו להתגייס

דיווח ב'כאן 11': הרב רפי פרץ, המנהיג הפוליטי החדש של הציונות הדתית, סירב לנאום בפני בחורות שהחליטו להתגייס | ראש המדרשה שלהן: "סירובו של פרץ הוציא חלק גדול מהציונות הדתית החוצה" | לחרדים זהו מקרה מעודד

הרב סרב לדבר בפני בנות שהחליטו להתגייס
הרב רפי פרץ בכנסת צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

יו"ר 'הבית היהודי' החדש סרב לשוחח עם תלמידות דתיות לפני גיוסן לצבא, כך חושף הכתב הצבאי של 'כאן11' רועי שרון.

שרון דיווח הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של הערוץ כי יו"ר 'איחוד מפלגות הימין' חבר הכנסת הטרי הרב רפי פרץ סירב בליל שבת לשוחח עם תלמידות ממדרשת 'לינדנבוים' העומדות לקראת שירות צבאי.

בתחילה אמר פרץ כי הוא מתנגד לשירות צבאי של נשים דתיות, בהמשך אף סירב לברך אותן לקראת הגיוס. הרב אהד טהרלב ראש המדרשה אמר ל'כאן חדשות': "הרב פרץ בסירובו, הוציא החוצה חלק מאד נכבד מהציונות הדתית".

דוברו של הרב פרץ לא הכחיש את הפרטים ומסר בתגובה ל'כאן11': "במהלך השבת פנו אל הרב רפי פרץ ללא תיאום מראש. לרב פרץ היה אירוע משפחתי שלא יכל לבטל ולכן הבקשה לא הייתה רלוונטית. כרב צבאי ראשי לשעבר, הרב רפי מאמין שברגע שהבת התגייסה לצה"ל היא צריכה חיזוק ותמיכה רוחנית כמו בנים שמתגייסים. וזאת עשיתי במסגרת תפקידי בצבא".

הסיפור הזה מעיד אולי על ההקצנה שחווה המפלגה, מאז עזיבתם של נפתלי בנט ואיילת שקד ויש שיאמרו אף יותר מהמפד"ל ההיסטורית, שכן היתה מאז ומעולם בעד שירות בנות הציונות הדתית בצבא.

בעיניים חרדיות מדובר בתהליך מבורך, שגם בציונות הדתית מתחילים להבין את הסכנה הרוחנית שבשירותן הצבאי של בנות ישראל באשר הן, אולי ימצאו בעתיד את הרב פרץ שותף למאבק נגד גיוס בנות. 

רפי פרץ גיוס בנות דתיות מדרשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד